بلینکن: اسرائیل طرحی برای محافظت از غیرنظامیان رفح ارائه نکرده است


بلینکن: اسرائیل طرحی برای محافظت از غیرنظامیان رفح ارائه نکرده است

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که اسرائیل هنوز طرح و برنامه ی مشخصی برای محافظت از غیرنظامیان ساکن رفح ارایه نکرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا, آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران در واشنگتن گفت : باید یک برنامه برای محافظت از غیرنظامیان در صورت انجام عملیات نظامی وجود داشته باشد. این طرح نه تنها باید غیرنظامیان را از خطر دور کند، بلکه سرپناه، غذا و دارو آنها را تضمین کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) بار دیگر با بی‌توجهی به تمامی قوانین و درخواست‌های نهادهای بین‌المللی، بر ضرورت حمله زمینی به شهر رفح در مرکز نوار غزه تاکید کرد.

خبر مرتبط
تداوم رجزخوانی گالانت؛ جنگ در رفح آغاز می‌شود/ هیچ کجا برای حماس امن نیست!

اقتصادنیوز: وزیر جنگ اسرائیل ادعا کرد: جنگ در شهر رفح آغاز می‌شود و هیچ جای خاورمیانه برای حماس امن نخواهد بود.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: نخست‌وزیر در دیدار با «دونالد توسک» همتای هلندی خود تأکید کرد که ورود به رفح برای دستیابی به اهداف جنگ ضروری است.

نتانیاهو همچنین گفت که به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین دستاوردی برای حماس تلقی خواهد شد.

پیش از این, جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در اظهاراتی مدعی شد که نگرانی اصلی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی در رفح است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید سه‌شنبه (به وقت محلی) در جمع خبرنگاران مدعی شد که در حال حاضر حماس در هم شکسته و راه‌حلی بلندمدت برای تثبیت صلح و ثبات در نوار غزه وجود دارد.

خبر مرتبط
اسرائیل کاخ سفید را ناامید کرد/ خبری از تامین امنیت غیرنظامیان در رفح نیست

اقتصادنیوز: سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد: بایدن گفته است که اگر هیچ برنامه‌ای برای امنیت بیش از یک میلیون غیرنظامی در رفح وجود نداشته باشد، عملیاتی در آنجا انجام نخواهد گرفت.

وی با بیان این ادعا که رئیس جمهور آمریکا نگران حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی در رفح است، اظهار کرد: بایدن در عین حال معتقد است که (رژیم) اسرائیل باید بتواند عملیات نظامی خود در نوار غزه را به گونه‌ای حفظ کند که در نهایت منجر به امنیت مردم (رژیم) اسرائیل شود.

سالیوان همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران و در تلاشی آشکار برای عقب‌نشینی از اظهارات بایدن در مورد اینکه حمله رژیم صهیونیستی به رفح خط قرمز ایالات متحده است، مدعی شد: رئیس جمهور هیچ بیانیه، اعلامیه یا اطلاعیه‌ای صادر نکرده است که در آن به این موضوع اشاره کند که حمله اسرائیل به رفح، خط قرمز آمریکا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403