پیام‌های رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2024


پیام‌های رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2024

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه ایران با روسیه و چین که جزو پنج کشور قدرتمند جهان هستند، رزمایش نظامی با اهداف بسیار مهم برگزار می‌کند، گفت: رزمایش کمربند امنیت دریایی نشان می‌دهد نظامیان کشورمان در اوج آمادگی هستند و از توان بالای نظامی نیروهای مسلح ایران حکایت دارد.

پیام‌های رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2024

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ گفت، رزمایش با شعار «با هم برای برقراری صلح و امنیت» و در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع با پیام صلح و دوستی، با حضور ایران، روسیه و چین برگزار می‌شود.


در این راستا ناو‌های شرکت‌کننده امروز به منطقه عمومی رزمایش در شمال اقیانوس هند وارد شدند. ناوهای دنا از نیروی دریایی ارتش و ابومهدی از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار ناوهایی از روسیه و چین در رزمایش حضور خواهند داشت. تقویت امنیت تجارت دریایی بین‌المللی و مقابله با دزدی و تروریسم دریایی ازجمله اهداف رزمایش عنوان شده است.

رزمایش ها توان نظامی نیروها را محک می زنند و به دشمنان نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز هشدار جدی می دهند


سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره این رزمایش به «راهبرد معاصر» گفت: یکی از موضوعات مهمی که قدرتمندترین کشورهای جهان توجه ویژه ای به آن دارند، حفظ امنیت ملی است که با تقویت توان نظامی محقق می شود؛ بنابراین یکی از نشانه های آمادگی و اقتدار نیروهای نظامی برگزاری رزمایش های منطقه ای و فرامنطقه ای است.


وی افزود: نیروهای انتظامی برای آنکه بتوانند آمادگی خود را در چارچوب وظایف محول شده به خوبی انجام دهند، قبل از آغاز عملیات های میدانی که حادث شدن آنها ممکن است سال ها طول بکشد، لازم است در مدت های مشخص شده تجهیزات، نیروی انسانی و طرح های حفظ امنیت ملی یا منطقه جغرافیایی را که موظف به حفاظت هستند، به طور کامل آماده کنند تا مردم نسبت به آمادگی نیروهای نظامی کشورشان اطمینان خاطر داشته باشند.


کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه رزمایش ها توان نظامی نیروها را محک می زنند و به دشمنان نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز هشدار جدی می دهند، گفت: با توجه به اینکه فراهم سازی مقدمات رزمایش دو یا چند کشور بسیار دشوارتر است و کشورهای مختلفی که در رزمایش نظامی فعالیت دارند باید در بخش های مختلف هماهنگ شوند، برگزاری رزمایش نظامی چندجانبه نشان دهنده آمادگی و توان نظامی و اجرایی بالای آنهاست.


صدرالحسینی تصریح کرد: در حالی که دو یا تعداد بیشتری از کشورها همزمان رزمایش نظامی برگزار می کنند، برخی موارد مانند دقیق بودن زمان ها، ارتباطات رزمایش و هماهنگی میان فرکانس ها، دریافت و پاسخ به فرکانس های رد و بدل شده بسیار حائز اهمیت است.

ایران، روسیه و چین با اهداف مهمی مانند حفظ آبراه های بین المللی، مقابله با تروریسم و دزدان دریایی، توجه به محیط زیست و افزایش امادگی برای مقابله با دشمنان احتمالی رزمایشی به صورت مشترک برگزار می کنند


وی افزود: هر کشوری بتواند در رزمایش های نظامی با کشورهای مختلف حضور مؤثر داشته باشد، نمایشی از اقتدار و توانمندی نظامی خود را در معرض دید همگان قرار داده است. درباره ایران اسلامی نیز دشمنان باید بدانند در راستای حفظ منافع ملی اقدامات بسیاری ازجمله رزمایش نظامی با کشورهای قدرتمندی مانند چین و روسیه برگزار می شود.


کارشناس مسائل بین‌الملل تأکید کرد: در برخی رزمایش ها که به وسیله کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس و فرانسه انجام می شوند، نام تعدادی کشور قید می شود؛ ولی همه کشورهای یاد شده تجهیزات نظامی خود را به میدان نمی آورند، بلکه فقط نیروی نظامی در رزمایش ها حاضر است، لذا این مدل رزمایش با رزمایش های نظامی که امکانات و نیروی نظامی همزمان حضور دارند، بسیار متفاوت است.


صدرالحسینی درباره رزمایش ایران، چین و روسیه و اهداف درنظر گرفته شده گفت: ایران با دو کشور روسیه و چین که جزو پنج کشور قدرتمند جهان و صاحب حق وتو هستند، رزمایش نظامی با اهداف بسیار مهم برگزار می کند. بی تردید این رزمایش نظامی نشان می دهد نظامیان ایران در اوج آمادگی هستند و از توان نظامی نیروهای مسلح ایران حکایت دارد.


وی عنوان کرد: روسیه و چین از معدود کشورهایی به شمار می روند که ناوهای بزرگ نظامی دارند، به طوری که ناوهایشان بسیار فراتر از مرزهای خود حضور می یابند. ایران، روسیه و چین با اهداف مهمی مانند حفظ آبراه های بین المللی، مقابله با تروریسم و دزدان دریایی، توجه به محیط زیست و افزایش امادگی برای مقابله با دشمنان احتمالی رزمایشی به صورت مشترک برگزار می کنند؛ هرچند بارها ایران، روسیه و چین رزمایش های مشترکی برگزار کرده اند.


صدرالحسینی تصریح کرد: حضور ایران در رزمایش مشترک با روسیه و چین بیانگر اهمیت ارتقای امنیت ملی و دریایی است، لذا ایران نقش بسیار برجسته ای در رزمایش نظامی پیش رو دارد و نشان می دهد در این حوزه بسیار خوش خواهد درخشید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جشن الفبا کلاس اول عمو مسعود