معمای تصویری | ذهن قفل شکنت رو به کار بگیر و رمز عبور رو توی این تصویر پیدا کن


کافیست کمی از قدرت بالای تفکرتان را استفاده کنید تا به سرعت جواب معما را پیدا کنید.

معماهای تصویری نوعی بازی فکری هستند که تفکر انتقادی و مهارت‌های حل مسئله خواننده را آزمایش می‌کنند. این چالش‌ها پتانسیل افزایش هوش و بهبود تمرکز مخاطب را دارند. رایج‌ترین چالش‌های پازل تصویری شامل یافتن یک اشتباه، حل یک کد یا پیدا کردن شی پنهان در تصویر است. تمرین منظم چنین چالش هایی به تقویت مهارت های حل مسئله کمک می کند و همچنین یک سرگرمی جذاب و لذت‌بخش به شمار می‌رود. امروز در این مطلب برای شما یک معمای ساده اما در عین حال چالش‌انگیز را آورده‌ایم. با سایت ستاره همراه باشید تا با حل معماهای فکری بتوانید روز به روز به قدرت مغز و هوش خود بیافزایید.

بیشتر بخوانید: تنها ۲ درصد افراد می توانند فیل پنهان تصویر را در ۱۱ ثانیه تشخیص دهند!

معمای تصویری رمز عبور

در یک عمارت قدیمی، برای ورود به اتاق حاوی گنج باید رمز اتاق را پیدا کنید. این رمز تک رقمی بوده و پیدا کردن آن قطعا کار خیلی سختی نیست و از عهده حل آن برمی‌آیید. پس بدون تلف کردن وقت، تلاش خود را برای حل این معما شروع کنید. توجه کنید که فقط ۵ ثانیه برای حل این معما زمان دارید.

معمای تصویری | ذهن قفل شکنت رو به کار بگیر و رمز عبور رو توی این تصویر پیدا کنمعمای تصویری رمز عبور

.

.

.

.

.

.

بیشتر بخوانید: معمای تصویری | چه کسی دروغ می‌گوید؟ کدام یک از این افراد مجرم هستند؟

.

.

.

.

.

زمان را از دست ندهید، پنج ثانیه به سرعت برق و باد می‌گذرد

.

.

.

.

.

پاسخ این معما کمی پایین‌تر آورده شده اما تا زمانی که معما را حل نکرده یا تسلیم نشده‌اید به سراغ پاسخ نروید

.

.

.

.

.

پاسخ معمای تصویری رمز عبور

معمای تصویری | ذهن قفل شکنت رو به کار بگیر و رمز عبور رو توی این تصویر پیدا کنپاسخ معمای تصویری رمز عبور

رمز باز کردن در، عدد هفت است، زیرا هفت گلدان در اتاق وجود دارد و این تعداد گلدان یکسان در یک اتاق تصادفی نیست!

آیا توانستید این معما را حل کنید؟ قطعا ذهن تیز و باهوش شما از پس حل این معما به خوبی برآمده‌است.

فواید حل معماهای تصویری برای بزرگسالان

بهبود حافظه

حل معماها به تقویت ارتباطات موجود بین سلول‌های مغز کمک کرده و همچنین تولید روابط جدید را افزایش می‌دهد. این مسئله به نوبه خود سرعت ذهن و فرآیندهای فکری را بهبود می‌بخشد. معماها به ویژه برای بهبود حافظه کوتاه مدت بسیار مفید هستند.

بهبود مهارت حل مسئله

توانایی حل خلاقانه مشکلات و تفکر انتقادی در نیروی کار بسیار ارزشمند است. معماها به ما کمک می‌کنند تا همه این مهارت‌های مهم را توسعه دهیم و از ما می‌خواهند که رویکردهای مختلفی را برای حل یک مشکل در پیش بگیریم، زیرا آزمون و خطای زیادی در مسائل کاری وجود دارد. ما همچنین ارزش فرمول‌بندی نظریه‌ها، آزمایش فرضیه‌ها و تغییر دیدگاه‌هایمان را زمانی که چیزی طبق برنامه پیش نمی‌رود، یاد می‌گیریم. همه این مهارت‌ها ما را به کارکنانی نوآورتر و سازگارتر تبدیل می‌کند.

بهبود استدلال بصری-فضایی

هنگام حل یک پازل و معما، ما باید به قطعات مختلف نگاه کنیم و بفهمیم که آنها در کجای تصویر بزرگتر قرار می‌گیرند. انجام منظم این کار به بهبود استدلال بصری- فضایی ما کمک می‌کند. مهارت‌های بصری-فضایی بهتر به تعدادی از کارهای روزمره کمک می‌کند، از جمله: رانندگی با ماشین (پارک کردن، تغییر مسیر و …)- بسته بندی و تشخیص اینکه چه تعداد کالا می‌توانند در جعبه‌ها، چمدان‌ها یا حتی صندوق عقب ماشین جا شوند- استفاده از نقشه و GPS. توانایی بصری-فضایی نیز برای افرادی که در زمینه‌های خاصی کار می‌کنند مهم است، مانند: معماران، مهندسان، شیمی‌دان‌ها،هنرمندان و جراحان.

افزایش IQ

معماها حافظه و استدلال کلی ما را بهبود می‌دهند. بنابراین، نباید تعجب آور باشد که یکی از مزایای دیگر حل معماها این است که به افزایش IQ (ضریب هوشی) ما کمک می‌کنند. یکی از محققان دانشگاه میشیگان دریافت که بزرگسالان پس از گذراندن ۲۵ دقیقه در روز به حل معماهای می‌توانند ضریب هوشی خود را تا چهار امتیاز افزایش دهند.

تاخیر در زوال عقل و آلزایمر

حتی اگر به افزایش ضریب هوشی خود اهمیتی نمی‌دهید، فعال نگه داشتن مغز با پازل می‌تواند به تاخیر در بروز علائم زوال عقل و بیماری آلزایمر کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد که فعال نگه داشتن ذهن از طریق حل معما و سایر فعالیت‌های حل مسئله می تواند میزان آسیب سلول‌های مغزی را که در بیماران آلزایمر اتفاق می‌افتد، کاهش دهد و همچنین از رشد سلول‌های عصبی جدید حمایت کرده و ارتباطات بین آنها را تقویت می‌کند. بنابراین، هر چه زودتر شروع به اضافه کردن روتین حل معما به زندگی خود کنید، برای خودتان در آینده بهتر است. به یاد بسپارید که برای شروع محافظت از مغزتان هرگز زود نیست.

بیشتر بخوانید: معمای تصویری | اگه ادعا می‌کنی باهوشی، باید بتونی صاحب هتل رو توی ۱۰ ثانیه تشخیص بدی

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معما و هوش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!