بایدن در آستانه اعطای معافیت تحریمی جدید به ایران است


بایدن در آستانه اعطای معافیت تحریمی جدید به ایران است

یک نشریه آمریکایی گزارش داد که آمریکا در آستانه تمدید معافیت تحریمی ایران است که خشم اعضای جمهوری‌خواه کنگره را برانگیخته است.

دولت جو بایدن در آستانه اعطای معافیت تحریمی جدید به ایران است که دسترسی کشورمان به بیش از ۱۰ میلیارد دلار اموال بلوکه شده را فراهم می‌کند.

این نشریه گزارش داد که چنین اقدامی از سوی دولت آمریکا، نگرانی‌هایی را در میان قانون‌گذاران جمهوری‌خواه برانگیخته است. گفته می‌شود این قانون‌گذاران نامه‌ای به وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا ارسال کرده و ضمن انتقاد شدید، از دولت بایدن خواسته‌اند تا میزان پول نقدی که ایران از زمان لغو تحریم‌ها به آن دسترسی داشته است را فاش کند.

بایدن در آستانه اعطای معافیت تحریمی جدید به ایران است

پیش از این و در ماه نوامبر، دولت بایدن معافیت عراق از تحریم‌ها علیه ایران را به مدت ۱۲۰ روز تمدید کرد. این معافیت تحریمی سبب شد بغداد بتواند بخشی از بدهی‌های خود به کشورمان را به حسابی در عمان واریز کند. اکنون اگر این معافیت تمدید شود، به عراق اجازه می‌دهد که بدهی‌های خود را که عمدتا به دلیل واردات برق از ایران است، به حساب‌های خارج از کشور منتقل کرده و تهران از آن استفاده کند.

گفتنی است، عراق با عدم پرداخت بدهی‌های مکرر خود سبب شده کشورمان در سال‌های گذشته چندین بار صادرات برق و گاز به آن را کاهش دهد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی