انتقاد چین از فروش تسلیحات آمریکا به تایوان


انتقاد چین از فروش تسلیحات آمریکا به تایوان

سفارت چین در واشنگتن از فروش تسلیحات آمریکایی به تایوان و تبدیل این جزیره به انبار باروت انتقاد کرد.

انتقاد چین از فروش تسلیحات آمریکا به تایوان

به گزارش راهبرد معاصر، فروش تسلیحات دولت آمریکا به تایوان این جزیره را به انبار باروت تبدیل کرده و ساکنان آن را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد. این را لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن به خبرنگار تاس گفته است.

به گفته وی، فروش تسلیحات واشنگتن به تایوان نقض جدی اصل «چین واحد» و سه بیانیه مشترک چین و آمریکا است.

علاوه بر این، این اقدامات ایالات متحده، همان‌طور که لیو پنگیو اشاره کرد، «سیگنال اشتباه» را به نیرو‌های طرفدار «استقلال تایوان» ارسال می‌کند.

آمریکا بزرگترین تامین کننده تسلیحات تایوان به حساب می‌آید به طوری که این جزیره یکی از بزرگترین اسکادران‌های جنگنده‌های اف ۱۶ را در شرق آسیا در اختیار دارد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا چندین بار در موقعیت‌های مختلف اعلام کرده است در صورت حمله چین به تایوان، ایالات متحده به صورت مستقیم وارد نبرد به منظور دفاع از این جزیره خواهد شد.

پیش از این پنتاگون چهار پهپاد MQ-۹B را به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار به تایوان داده بود.

پکن بار‌ها اعلام کرده است حتی با استفاده از گزینه نظامی هم که شده، جزیره تایوان در نهایت به آغوش میهن باز خواهد گشت و تحت کنترل و رهبری چین واحد قرار خواهد گرفت. این در حالی است که آمریکا با ارسال تسلیحات به تایپه، در حال تجهیز این جزیره به جدیدترین مدرن‌ترین تسلیحات روز جهان است؛ مسئله‌ای که به هیچ عنوان به مذاق چین خوش نمی‌آید./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین فیلم‌های رمانتیک و عاشقانه از نگاه imdb