قالیباف: برای رشد و پیشرفت باید بر محور قانون حرکت کنیم


قالیباف: برای رشد و پیشرفت باید بر محور قانون حرکت کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش ملی قانون گفت: هر جامعه‌ای نیازمند ثبات است و ثبات بر بستر قانون اتفاق می‌افتد در حقیقت می‌توان گفت که مهم‌ترین هنجار قانون است.

قالیباف: برای رشد و پیشرفت باید بر محور قانون حرکت کنیم

به گزارش راهبرد معاصر،‌محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش ملی قانون گفت: دبیرخانه دائمی این جشنواره تشکیل شده که کارش را ادامه خواهد داد و روز به روز به غنای آن افزوده می شود.هر جامعه‌ای نیازمند ثبات است و ثبات بر بستر قانون اتفاق می‌افتد در حقیقت می‌توان گفت که مهم‌ترین هنجار قانون است و قانون گرایی مداری مهم‌ترین هنجار سازی است که باید در هر جامعه‌ای اتفاق بیفتد.


وی افزود: امروز رشد و پیشرفت بر بستر عدالت و نظم و امنیت امکان‌پذیر نیست الا اینکه ما بر محور و بستر قانون حرکت کنیم.
قالیباف ادامه داد: این توفیق در نظام جهوری اسلامی است که به برکت خون شهدا و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این مرد بزرگ و الهی که کلامی جز برای خدا نگفت و قدمی جز در راه خدا برنداشت و ثمره فرهنگ اسلامی و مبارزات مسلمین و تشیع در طول تاریخ این توفیق را به ما داد در این مقطع زمانی که ما در سایه یک قانونی برخاسته است احکام الهی و اسلام و قرآن و اهل بیت زندگی کنیم.


قالیباف تصریح کرد:‌ این ارزش بسیار بزرگی و والایی است. این نعمت عظیمی است. برای ما که در این مقطع در حال زندگی کردن هستیم و شکر این نعمت این است که ما آن را پاس بداریم و بتوانیم با قوت و قدرت آن را به پیش ببریم و ادامه بدهیم. امام خمینی فرمودند برای تحول چگونه حرکت کنیم و مقام معظم رهبری تاکید بر این تحول دارند و این تحول را مبنای آن را مکتب امام قرار دادند. مقام معظم رهبری در تبیین مکتب امام خمینی بر سه پایه معنویت، عقلانیت و عدالت قرار گرفته است و اگر در کشور بنا است تحولی اتفاق بیفتد که باید اتفاق بیفتد و این هم مطالبه رهبری است و هم خواست مردم از همه ما است.


وی ادامه داد: تحول بر این مبنا نیازمند این است که یک توازن در آن باشد. تحول زمانی اتفاق می‌افتد که ما در این سه پایه اساسی مکتب امام خمینی توازن را رعایت کنیم. یعنی در معنویت در عقلانیت و در عدالت اگر این موارد را متوازن پیش نبریم مشکلاتی روبرو خواهیم شد. قانون نماد توازن برای تحول بر مبنای مکتب حضرت امام خمینی است.


قالیباف تاکید کرد: در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به سهم خودمان تلاش کردیم که بر این بستر حرکت کنیم و پیش برویم و اگر امروز ما مشکلات و چالش‌هایی داریم در بخش‌های مختلف مثلاً در حوزه حکمرانی آب و بازار پول و مالی همچنین در حوزه مسائل اقتصادی نیازمند آن هستیم که توجه کنیم. همه مسائل حکمرانی فقط قانون نیست ولی پایه اصلی و اساسی آن قانون است./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید