افزایش 5 برابری صادرات تجهیزات دفاعی ساخت ایران


افزایش 5 برابری صادرات تجهیزات دفاعی ساخت ایران

وزیر دفاع اظهار کرد: ما در حوزه صادرات حوزه دفاعی نسبت به دو سال گذشته حدود ۴ تا ۵ برابر افزایش را شاهد بوده‌ایم و حتماً این کار در آینده با توجه به نوآوری‌ها و تسلیحات جدیدی که طراحی و ساخت آن را دنبال می‌کنیم افزایش خواهد یافت.

افزایش 5 برابری صادرات تجهیزات دفاعی ساخت ایران

به گزارش راهبرد معاصر؛ امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما در توسعه تعاملات دفاعی با همه کشورها، از یک سو درباره قفقاز و ارمنستان که اخیراً ملاقات داشتیم و در رابطه با قطر کشوری بسیار تاثیرگذار در منطقه است و در تعاملاتی که ما با این کشورد داریم همه مباحث منطقه‌ای را مرور کردیم.


وی ادامه داد: در توسعه این همکاری‌ها و اقداماتی که می‌توانیم آن‌ها را به عنوان مبنا برای گسترش همکاری‌ها تعیین کنیم بحث و گفت‌وگو شد که این الگو را حتماً در رابطه با سایر کشورها نیز دنبال خواهیم کرد. همچنین؛ ارتباطاتی با ترکیه، روسیه و خصوصاً همسایگانمان داشته‌ایم.


وزیر دفاع تصریح کرد: وزارت دفاع ظرفیت‌های بسیار بزرگی در کشور در حوزه ساخت هواپیما و تعمیرات اساسی آن‌ها دارد. بنابراین؛ این ظرفیت از جاهای دیگر بیشتر است که بتواند این کار را به نتیجه برساند و این کار را در همکاری با بخش‌های کشوری ادامه می‌دهیم تا بتوانیم به مراحلی برسانیم که قطعیت آن را اعلام کنیم.


امیر آشتیانی اظهار کرد: ما در حوزه صادرات حوزه دفاعی نسبت به دو سال گذشته حدود ۴ تا ۵ برابر افزایش را شاهد بوده‌ایم و حتماً این کار در آینده با توجه به نوآوری‌ها و تسلیحات جدیدی که طراحی و ساخت آن را دنبال می‌کنیم افزایش خواهد یافت.


وزیر دفاع با اشاره به برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2024، خاطرنشان کرد: رزمایش‌ها در راستای نمایش قدرت برگزار می‌شود در این رزمایش سه قدرت بزرگ دنیا با هم همکاری می‌کنند در راستای ثبات در منطقه و آبراه‌های حساس منطقه برگزار می‌شود، حضور کشورهای ناظر مانند عمان، پاکستان و آذربایجان نشان دهنده اهمیت این رزمایش‌هاست.


وی افزود: در حوزه موتور هواپیماها و پهپادها به خودکفایی رسیده‌ایم و در حال طراحی و ساخت آن‌ها هستیم و درباره موتورهای سنگین نیز در حال فعالیت هستیم.


امیر آشتیانی درباره فعالیت‌های وزارت دفاع در حوزه فضا عنوان کرد:‌ سال آینده در حوزه فضایی پیشرفت‌های بسیار خوبی خواهیم داشت و با ماهواره‌بر سیمرغ دامنه کارها را گسترش می‌دهیم./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!