بایدن نامزد رسمی حزب دموکرات در انتخابات شد


بایدن نامزد رسمی حزب دموکرات در انتخابات شد

رئیس جمهوری آمریکا به طور رسمی نامزد منتخب حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بایدن با پیروزی در انتخابات مقدماتی ایالت جورجیا، حمایت تعداد کافی از نمایندگان حزب دموکرات را به دست آورده است تا به طور رسمی به عنوان نامزد منتخب این حزب در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا معرفی شود.

در این میان اگرچه بایدن با مشکل عمده‌ای از جانب سایر نامزدهای مقدماتی حزب دموکرات مواجه نشد اما آرای سفیدی که از سوی هواداران حزب دموکرات به صندوق‌های رأی ریخته شد حکایت از رأی‌دهندگانی دارد که نگرانی‌های عمده‌ای در مورد دومین دوره ریاست جمهوری بایدن دارند.

بایدن بلافاصله پس از قطعی شدن پیروزی‌اش در جورجیا، بار دیگر در سخنانی به رقیب احتمالی خود دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا حمله کرد و گفت: اکنون ما با واقعیتی جدی مواجه هستیم و آن واقعیت عبارت از این است که آزادی و دموکراسی در ایالات متحده به گونه‌ای که از زمان جنگ داخلی تاکنون این چنین در خطر نبوده، در خطر است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: ترامپ کمپینی از خشم، کینه و انتقام را به راه انداخته است که موجودیت ایالات متحده به عنوان یک کشور را در معرض نابودی قرار داده است.

انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا (نوامبر ۲۰۲۴) یک لحظه حیاتی برای بایدن و ترامپ است که به ترتیب رقبای اصلی برای نامزدی ریاست جمهوری دموکرات و جمهوری خواه خواهند بود. ترامپ از سال ۲۰۱۶ که برای اولین بار به ریاست جمهوری رسید، یکی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌ خواه است که در انتخابات سال ۲۰۲۰ از رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)