​​​​​​​استقبال مسکو از طرح ابتکاری چین درباره سلاح اتمی


​​​​​​​استقبال مسکو از طرح ابتکاری چین درباره سلاح اتمی

اقتصادنیوز: معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو از ابتکار چین درباره پیشنهاد طرح استفاده نکردن پیش‌دستانه از سلاح اتمی استقبال می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مسکو از ابتکار چین درباره پیشنهاد طرح استفاده نکردن پیش‌دستانه از سلاح اتمی استقبال می‌کند.

خبرگزاری تاس گزارش داد، معاون وزیر خارجه روسیه با تمجید از ابتکار چین درباره طرح استفاده نکردن پیش‌دستانه از سلاح اتمی، این طرح را یک طرح منطقی خواند.

دیپلمات ارشد روس با اشاره به اینکه ارائه چنین طرح‌ها و پیشنهادهایی، حکایت از درایت و عقل سلیمی است که در پشت آنها نهفته است، یادآور شد: ما در حال بررسی این پیشنهاد هستیم.

خبر مرتبط
تمجید پوتین از نقش اوپک پلاس در حفظ ثبات قیمت نفت

اقتصادنیوز: رئیس جمهور روسیه گفت: در شرایطی که تولید نفت روسیه رو به کاهش است، فرمول «اوپک پلاس» به حفظ قیمت نفت کمک می‌کند.

ریابکوف در ادامه با بیان اینکه روسیه خواستار شفاف‌سازی موضع غرب درباره این مساله است، اظهار کرد: غرب باید روشن کند که آیا آماده بررسی این طرح است یا خیر؟

سان شیائوبو مدیر کل دپارتمان کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین در اواخر فوریه از قدرت‌های هسته‌ای خواست تا معاهده‌ای را درباره استفاده نکردن پیش‌دستانه از سلاح‌های اتمی امضا کنند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پیشتر قانونی را امضا کرد که بر اساس آن مشارکت روسیه در تنها معاهده باقی‌مانده کنترل تسلیحات با آمریکا تعلیق شد.

پوتین در رابطه با دلیل این اقدام، گفت: مسکو پیمان استارت نو را به دلیل دخالت فزاینده واشنگتن در جنگ اوکراین تعلیق می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی