صدور هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان


صدور هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی دریایی توسط این اداره‌کل از پیش‌بینی تشدید فعالیت سامانه بارشی برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان خبر داد.

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان

به گزارش راهبرد معاصر؛ محسن حیدری با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی دریایی توسط اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از پیش‌بینی تشدید فعالیت سامانه بارشی برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از صبح شنبه تا ظهر یکشنبه ۱۹ تا ۲۰ اسفندماه برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان رگبار شدید و رعد و برق، تندباد لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ و افزایش ارتفاع موج تا حدود دو متر پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود از شنا و تفریحات دریایی و تردد با شناور‌های سبک و نیمه سنگین خودداری شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

اعزام ۲۲ آمبولانس به مناطق درگیر سیل

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سیل اخیر برق ۶۵ روستا قطع و راه ارتباطی ۷۵ روستا مسدود شده است.

وی افزود: خوشبختانه با همیاری دستگاه‌های مربوطه برق همه روستا‌ها متصل شد و هم‌اکنون مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با تشدید بارندگی‌ها آب سد‌ها سریز شد، اما خوشبختانه هیچگونه تلفات جانی و تخریب کامل منازل نداشتیم.

وی اذعان کرد: یکی از نکات مثبت منازل در شهرستان دشتیاری این بوده که خانه‌ها بالاتر از سطح زمین ساخته شده و این امر موجب شد تخریب منازل را نداشته باشیم.

کرمی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های دشتیاری و مناطق سیل زده سعی کردیم تا از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرده و مردم را پای کار بیاوریم.

وی ادامه داد: در روز‌های شنبه و یکشنبه پیش رو شاهد بارش باران در نوار ساحلی و شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار و دشتیاری خواهیم بود که باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی و بهداری‌های ارتش و سپاه حدود ۲۲ دستگاه آمبولانس به مناطق درگیر سیل اعزام شدند که هر دستگاه دارای یک پزشک، پرستار و امکانات درمانی سرپایی است. / تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا