زکات جمع آوری شده 27 درصد رشد داشته است


زکات جمع آوری شده 27 درصد رشد داشته است

به گزارش رکنا ازقزوین، ناصر ظاهری در آخرین جلسه شورای زکات استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، بیان کرد: شورای زکات در استان قزوین در سال جاری با فعالیت های مختلفی که...

به گزارش رکنا ازقزوین، ناصر ظاهری در آخرین جلسه شورای زکات استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، بیان کرد: شورای زکات در استان قزوین در سال جاری با فعالیت های مختلفی که داشت، دستاوردهای شایسته ای را رقم زد.

وی ادامه داد: برگزاری جشن گلریزان در سطح بخش ها و روستاها و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات نیز موجب شد تا بتوانیم بیش از پیش در میان مردم حاضر شویم و زکات را تبیین کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: برگزاری همایش زکات در روستای پیریوسفیان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته است چراکه این همایش در مسجدی برگزار شد که از محل زکات احداث شده است.

وی افزود: آغاز احداث واحدهای مسکونی برای نیازمندان در حسن آباد نیز یکی دیگر از دستاوردهای سال جاری است چراکه زمین این پروژه از محل زکات بوده و واحدهای احداثی هم با کمک خیران در حال احداث است، البته به زودی شاهد بهره برداری این واحدها و تحویل ان به نیازمندان و محرومان خواهیم بود.

ظاهری عنوان کرد: جلسات زکات در استان، شهرستان و بخش ها و روستاها برگزار شده به طوری که ۱۳۸ جلسه در سطح روستاها برگزارشده تا بتوانیم با تبیین امر مهم زکات را فرهنگ سازی کنیم، همچنین جلسه توجیهی برای کارشناسان و مسئولان زکات در بقاع متبرکه برگزار شد.

وی با اشاره به عملکرد صورت گرفته خاطرنشان کرد: براساس برنامه پیش بینی شده بیش از ۴۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات برای استان قزوین مقرر شده بود که با تلاش های انجام شده تا ۱۵ اسفند ماه بیش از ۴۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: این میزان زکات جمع آوری شده از برنامه پیش بینی شده ۱۰۱ درصد افزون تر و از عملکرد سال گذشته ۲۷ درصد بیشتر است البته ۲۹ درصد از زکات جمع آوری شده که بیش از ۱۴ میلیارد تومان است را زکات واجب، ۱۸ میلیارد تومان را زکات مستحبی و بیش از ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را زکات فطریه و کفارات تشکیل می دهد.

وی اعلام کرد: بیش از ۴۹ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که بیش از ۴۱ میلیارد تومان برای امور محرومان در زمینه امور معیشتی، مسکن محرومان، لوازم ضروری زندگی و ... صرف شده و مابقی هم در زمینه اجرای پروژه های عام المنفعه هزینه شده است.

ظاهری یادآورشد: شایسته است جمع آوری زکات فطریه در سال جاری هم همانند سال های گذشته زیرنظرشورای زکات و صندوق ها ممهور به آرم این شورا باشد تا در اسرع وقت به دست نیازمندان واقعی برسد.

منبع:روابط عمومی کمیته امداد

لیلا بیگدلی/قزوین


زکات جمع آوری شده 27 درصد رشد داشته است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول