دستفروشان مترو ساماندهی نمی‌شوند!


 دستفروشان مترو ساماندهی نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با بیان اینکه این مجموعه هیچ ماموریتی برای زیر زمین و ساماندهی دستفروشان در مترو ندارد گفت: مترو الزامات خودش را دارد و در تخصص ما نیست اما آمادگی خود را برای کمک به آنها اعلام کرده‌ایم.

سعید بیگی؛ مدیرعامل ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران در نشست خبری با مسعود رنجبریان؛ مدیر عامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با اشاره به موضوع ساماندهی دست‌فروشان و سد معبران در پایتخت اظهار کرد: این مسئله مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته و در این ارتباط برخی از محل‌ها ساماندهی شده است که می‌توان به ساماندهی میدان تجریش و 15 خرداد اشاره کرد.

وی در ارتباط با ساماندهی دستفروشان در محدوده چهارراه ولی‌عصر(عج) گفت: در این ارتباط نیز بازارچه‌ای با 120 غرفه در محدوده این چهارراه آماده شده است اما با توجه به روزهای پایانی سال و درخواست دستفروشان، انتقال این گروه به بازارچه به 10 روز آینده موکول شده و ان‌شاءالله ظرف بازه زمانی اشاره شده دستفروشان به بازارچه جدید در چهارراه ولی‌عصر(عج) منتقل خواهند شد.

بیگی با اشاره به تاکید شهردار تهران مبنی بر رعایت حفظ کرامت دستفروشان گفت: این مسئله خط قرمز مدیریت شهری است و به همین جهت نیز ما با درخواست آنها مبنی بر فعالیت دستفروشان در روزهای پایانی سال در محدوده چهارراه ولی‌عصر(عج) موافقت کرده‌ایم، البته ناگفته نماند که مجموعه‌هایی از جمله وزارت ارشاد طرحی را در اطراف تئاتر شهر در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مدیرعامل ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران با اشاره به اصلاح ترافیکی و برخی از چیدمان‌ها و مبلمان شهری در اطراف چهارراه ولی‌عصر(عج) گفت: در ایام نوروز با توجه به تعطیلات، تمهیداتی برای اصلاح ترافیکی در این محدوده پیش‌بینی شده است.

 دستفروشان مترو ساماندهی نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بزرگترین مانعی که موجب شد ما در روزهای پایانی دستفروشان را به بازارچه جدید در محدوده چهارراه ولی‌عصر(عج) منتقل نکنیم، فعالیت این قشر ضعیف بود و به همین جهت با آنها همراه و ان‌شاءالله پس از 10 روز آینده آنها به بازارچه منتقل خواهند شد.

بیگی با اشاره به صدور مجوز برای فعالیت دستفروشان در سطح شهر تهران گفت: در این ارتباط چند نمونه مجوز در قالب درگاه ملی مجوز برای دستفروشان صادر شده و انشاءالله پس از انجام کار پایلوت دستفروشان می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوز نسبت به اخذ مجوز خود در قالب دستفروشی اقدام کنند.

مدیرعامل ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران ادامه داد: دستفروشی یک شغل غیررسمی بود و این افراد می‌توانند تحت پوشش بیمه‌ها هم قرار بگیرند و دولت و مجلس نیز این شرایط را فراهم کرده‌ است.

وی با اشاره به شناسایی نقاط بحرانی دستفروشان تصریح کرد: مجموعه شرکت ساماندهی مشاغل این نقاط را شناسایی و در رفع آنها تلاش خواهد کرد.

بیگی گفت: دستفروشان شامل بیمه خواهند شد و از بیمه معاف خواهند بود. کسی که شغل سیار دارد، مالیاتی پرداخت نخواهد کرد.

مدیرعامل ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران درباره روند صدور مجوز برای دستفروشان گفت: در مرحله اول در حال حاضر 5 هزار دستفروش در بازارهای محلی شناسایی و کدهای ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت و ضبط شده است و ان‌شاءالله در اواخر فروردین ماه ثبت نام از دستفروشان آغاز خواهد شد.

وی همچنین در ارتباط با ساماندهی خلازیر تصریح کرد: قطعا وضعیت این محدوده نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده است و مشکلاتی که شیطان‌بازار خلازیر داشت دیگر وجود ندارد، البته روزهای جمعه به جهت جذابیت افراد زیادی در این محدوده حضور پیدا می‌کنند که البته پیمانکار نیز با کمک شهربان و حریم‌بان اقدامات لازم را جهت مدیریت این محدوده انجام می‌دهد.

 دستفروشان مترو ساماندهی نمی‌شوند!

بیگی در رابطه با ساماندهی دستفروشان مترو گفت: در حال حاضر نه ما و نه شرکت شهربان، حریم‌بان برای زیر زمین و دستفروشان ماموریتی نداریم.

مدیرعامل ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران افزود: مترو الزامات خودش را دارد و در تخصص ما نیست اگر چه ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که در این بخش آنها را همراهی کنیم اما تاکنون هیچ ماموریتی جهت ساماندهی دستفروشان مترو به شرکت ساماندهی محول نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا