کره شمالی برنامه هسته‌ای‌ خود را کنار نمی‌گذارد


کره شمالی برنامه هسته‌ای‌ خود را کنار نمی‌گذارد

جامعه اطلاعاتی آمریکا در گزارش سالانه خود تأکید کردند که با اطمینان تقریبا کامل می‌توان گفت که کره شمالی قصد ندارد برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد و در این زمینه وارد گفت‌وگو شود.

جامعه اطلاعاتی آمریکا گزارش سالانه خود درباره تهدیدهای بین‌المللی برای این کشور را منتشر کردند.

در بخشی از این گزارش آمده است که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی «تقریباً مطمئنا» قصد ندارد برنامه هسته‌ای خود را از بین ببرد و قصد دارد از روابط دفاعی خود با روسیه برای رسیدن به پذیرش این کشور به عنوان یک کشور هسته‌ای استفاده کند.

ارزیابی تهدید سالانه ۲۰۲۴ جامعه اطلاعاتی آمریکا همچنین اشاره می‌کند که کیم به دنبال قابلیت‌های نظامی هسته‌ای و متعارفی که آمریکا و متحدانش را تهدید می‌کند، ادامه خواهد داد.

کره شمالی برنامه هسته‌ای‌ خود را کنار نمی‌گذارد

این گزراش سالانه که دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا آن را منتشر کرده تأکید می‌کند که «کیم تقریباً به طور قطع قصد ندارد برنامه هسته‌ای خود را که به نظر او ضامن امنیت رژیم و غرور ملی است، کنار بگذارد».

در این گزارش همچنین تأکید شده که پیونگ یانگ «از عمیق ترین دوره انزوای خود خارج شده» و اکنون به دنبال روابط قوی تر با چین و روسیه با هدف افزایش دستاوردهای مالی، حمایت دیپلماتیک و همکاری دفاعی است.

براساس این گزارش «کره شمالی در واکنش به همکاری سه جانبه بین کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن، کره شمالی تلاش کرده است خطر ناشی از ارتش خود را از طریق پرتاب موشک و لفاظی هایی که تهدید به انتقام جویی هسته ای می کند، نشان دهد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان