یک پیش‌ بینی متفاوت از دستمزد کارگران در 1403


یک پیش‌ بینی متفاوت از دستمزد کارگران در 1403

طبق یک نظرسنجی از بخشی از جامعه کارگری، میزان پیش‌بینی و انتظار کارگران از افزایش دستمزد سال ۱۴۰۳ بررسی شده است 27 اقتصادی 1402/12/22

رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ به کجا رسید؟

در دو هفته پایانی سال، همواره یکی از مهمترین اخبار اقتصادی کشور مسئله تعیین حقوق و دستمزد در سال پیش رو است. درحال حاضر نیز که کمتر از ۱۰ روز تا پایان سال باقی مانده است، تأکید نمایندگان کارگران تعیین عدد و رقم سبد معیشت و ورود هرچه سریعتر به بحث مزد ۱۴۰۳ در جلسات شورای عالی کار است.

طبق نظرسنجی که در مرکز افکارسنجی سرمایه از بخشی از جامعه کارگری صورت گرفته، پیش‌بینی ۱۰.۲ درصد از پاسخگویان در خصوص افزایش دستمزد سال آینده

پیش‌بینی ۳۸.۷ درصد از کارگران و کارمندان ۱۱ تا ۲۰ درصد است. ۲۷.۷ درصد احتمال افزایش ۲۱ تا ۳۰ درصدی را می‌دهند، ۹.۸ درصد افزایش ۳۱ تا ۴۰ درصد، ۷.۱ درصد احتمال ۴۱ تا ۵۰ درصد افزایش، ۳.۵ درصد بیشتر از ۵۰ درصد افزایش را پیش‌بینی و ۳ درصد نیز در پاسخ به این سوال اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

اما در نقطه پیش‌بینی، بحث انتظار کارگران از میزان افزایش دستمزد در سال ۱۴۰۳ است. طبق این نظرسنجی، در بخش انتظار کارگران، شرایط با بخش پیش‌بینی متفاوت است.

۳.۴ درصد از پاسخگویان توقع دارند که دستمزد‌ها در سال جدید ۱ تا ۱۰ درصد افزایش یابد، ۷.۲ درصد انتظار ۱۱ تا ۲۰ درصد، ۱۱ درصد انتظار ۲۱ تا ۳۰ درصد افزایش را داشته، ۱۷.۵ درصد ۳۱ تا ۴۰ درصد، ۲۸.۴ درصد ۴۱ تا ۵۰ درصد افزایش، ۲۹.۷ درصد توقع دارند که دستمزد‌ها بیشتر از ۵۰ درصد افزایش پیدا کند و در آخر ۲.۸ درصد در این رابطه هیچ نظری نداشته‌اند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnnews.com


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس