تعیین نرخ هلیم بر اساس منطقه فروش / قیمت هلیم 25 درصد افزایش یافت


رئیس اتحادیه کباب و هلیم تهران با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی قیمت هلیم نسبت به سال قبل، گفت: امسال نرخ مشخصی برای این غذا تعیین نشده و مبنای قیمت‌گذاری آن بر اساس منطقه عرضه و نوع مواد اولیه به کار رفته در طبخ آن است.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «حسین محمدی» رئیس اتحادیه کباب و هلیم تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون قیمت هر کیلو هیلم در ماه رمضان امسال اظهار کرد: اتحادیه کباب و هلیم در اولویت سوم صنفی قرار دارد؛ لذا، به واسطه این موضوع، قیمت‌گذاری هلیم در ماه رمضان هم بر عهده خود واحد‌های صنفی قرار گرفته تا آن‌ها به تناسب فضای رقابتی قیمت آن را تعیین کنند.

تعیین نرخ هلیم بر اساس منطقه فروش / قیمت هلیم 25 درصد افزایش یافت
رئیس اتحادیه کباب و هلیم تهران درباره رقابتی بودن قیمت هلیم توضیح داد: تعیین قیمت هر کیلو هلیم بر اساس فضای رقابتی به این معناست که واحد صنفی متناسب با منطقه خود و همچنین میزان استفاده از مواد اولیه نرخی را برای هلیم مشخص می‌کند. این امکان وجود دارد که قیمت این غذا در مناطق شمالی شهر متفاوت با مناطق جنوبی باشد.


وی همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت هلیم نسبت به سال گذشته ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته و به تناسب منطقه عرضه، امکان دارد که قیمت هر کیلو آن ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان باشد.


محمدی در پاسخ به این سوال که فقدان نرخ مصوب منجر به بی نظمی‌هایی مانند گران‌فروشی می‌شود یا خیر، گفت: خیر، زیرا هلیم در اولویت سوم قرار داشته و به مانند کالایی مانند زولبیا و بامیه پر متقاضی نیست.


رئیس اتحادیه کباب و هلیم تهران در ادامه افزایش قیمت گوشت قرمز و همچنین سایر مواد اولیه پخت هلیم را به علل افزایش قیمت ۲۰ تا ۲۵ درصدی این غذا عنوان کرد.


وی همچنین درباره برخی گفته‌های مبنی بر استفاده از پنبه به جای گوشت یا استفاده از گوشت های نامرغوب در زمان طبخ هلیم هم گفت: این موضوع به هیچ وجه صحت نداشته و اصلاً چنین موضوعی در شان مردم کشورمان هم نیست. این موضوع صرفاً به منزله توهین به ۸۰ میلیون ایرانی بوده چرا که هلیم یکی از مهمترین غذا‌های سنتی ایران محسوب می‌شود.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!