اهداف پنهان تل‌آویو در قبرس آشکار شد


اهداف پنهان تل‌آویو در قبرس آشکار شد

اقتصادنیوز : رسانه های اسرائیل به اهداف پنهان ساخت اسکله از سوی تل آویو در قبرس اشاره کرده و نوشتند که این رژیم از بیم فلج شدن بندر «حیفا» در صورت جنگ تمام عیار با حزب الله لبنان، به ساخت اسکله جایگزین در «لارنکا» قبرس روی آورده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، منابع صهیونیست اعلام کردند که وزارت حمل و نقل رژیم اسرائیل هدف گذاری برای خود کرده که طی ۶۰ روز اسکله دیگری در لارنکا در قبرس احداث کند. اقدام برای احداث اسکله و راه اندازی آن مطابق با جدول و برنامه زمانی آمریکا برای ایجاد اسکله موقت در سواحل غزه برای انتقال کمک های بشردوستانه ادعایی آنهاست.

خبر مرتبط
حزب الله مواضع اسرائیل را موشک باران کرد

​ اقتصادنیوز : گزارش‌های رسانه‌ای دقایقی قبل از حمله موشکی گسترده حزب الله لبنان علیه مواضع اسرائیل خبر دادند.

منابع صهیونیست از اعزامی هیاتی از وزارت حمل و نقل رژیم صهیونیستی به ریاست «عوزی اسحاق» و با هدف بررسی موضوع احداث اسکله را به دستور «مری رگیو» در راستای سناریوهای امنیتی بررسی کند.

طبق برآوردهای وزارت حمل و نقل رژیم صهیونیستی هزینه احداث این اسکله صدها میلیون دلار است و برنامه ریزی برای اجرای فوری آن است.

منابع صهیونیست اعلام کردند که این رژیم اسکله را در لارنکا قبرس راه اندازی خواهد کرد و موضوعات مربوط به بازرسی امنیتی آن را شرکت های "اسرائیلی" برعهده خواهند گرفت.

بر اساس این گزارش، برخلاف اخبار منتشر شده، هدف اساسی از احداث این اسکه انتقال کمک ها به غزه نیست بلکه اقدامی پیشگیرانه در صورت از کارافتادن اسکله بندر حیفا در صورت جنگی تمام عیار با حزب الله است. موضوع به آماده سازی میان وزارتخانه های این رژیم مربوط به گسترش جنگ در شمال فلسطین اشغالی است که بندر لارنکا نیاز مبرم تل آویو برای ممانعت از قطع ارتباط تجاری آن با دنیا خواهد بود.

برپایه این گزارش، منابع صهیونیست به بُعد دیگری نیز اشاره کردند که مربوط به عادی سازی روابط با عربستان است و این اسکله قرار است که بخشی از حمل و نقل جایگزین در راستای عادی سازی با ریاض و ارتباط اروپا و هند از طریق رژیم صهیونیستی باشد.

به گفته این منابع، گرچه روند عادی سازی هنوز محقق نشده است اما برخی در رژیم صهیونیستی این را نشانه مثبتی درباره تحولات آتی قلمداد می کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ استایل بازیگر چادری بچه مهندس را در استانبول مشاهده کنید!