حزب حاکم ونزوئلا، مادورو را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کرد


حزب حاکم ونزوئلا، مادورو را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کرد

حزب حاکم ونزوئلا نیکولاس مادور رئیس جمهوری این کشور را رسما به عنوان نامزد خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۴ (هفتم مرداد ۱۴۰۳) انتخاب کرد.

حزب حاکم ونزوئلا، مادورو را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کرد

به گزارش راهبرد معاصر. حزب حاکم «سوسیالیست متحد» ونزوئلا نیکولاس مادور رئیس جمهوری این کشور را رسما به عنوان نامزد خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۴ (هفتم مرداد ۱۴۰۳) انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «دیوسدادو کاپلو» که نفر دوم حزب حاکم ونزوئلا به شمار می‌آید، بامداد سه‌شنبه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که این حزب مادورو را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری برگزید.

مادورو ۶۱ ساله تاکنون شخصا در این باره اظهار نظر نکرده است، اما انتظار می‌رفت که وی نامزد حزب حاکم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری باشد.

شورای امنیت انتخابات ونزوئلا سه‌شنبه هفته گذشته پس از بررسی پیشنهاد‌های مختلف قانونگذاران و گروه‌های اپوزیسیون سرانجام ۲۸ ژوئیه سالروز تولد هوگو چاوز رئیس جمهوری سابق این کشور را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد.قانونگذاران وابسته به دولت ونزوئلا، گروه‌های اپوزیسیون و سایر گروه‌ها روز‌های مختلفی را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد کرده بودند.

دولت و اپوزیسیون ونزوئلا اکتبر گذشته توافق کردند که انتخابات ریاست جمهوری را در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ برگزار کرده، هر گروهی نامزد مورد نظر خود را معرفی کرده و ناظران بین‌المللی بر آن نظارت کنند. اما برخی اعضای اپوزیسیون نسبت به اینکه دولت ونزوئلا به این توافق پایبند بماند، ابراز تردید کردند.

ماریا کورینا ماچادو نامزد اصلی اپوزیسیون برای حضور در انتخابات و رقابت با نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا بود، اما دیوان عالی این کشور در ماه ژانویه وی را از تصدی سمت‌های دولتی منع کرد.

این اقدام باعث شد که آمریکا برخی از تحریم‌های لغوشده علیه ونزوئلا را بازگرداند. گروه‌های مختلف تا ۲۵ مارس (ششم فروردین ۱۴۰۳) فرصت دارند، نامزد‌های خود را معرفی کنند، اما ماچادو معرفی یک نامزد جایگزین برای خود را رد کرده است./ ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول