دام امداد خودروهای متفرقه در نوروز 1403


دام امداد خودروهای متفرقه در نوروز 1403

به گزارش « اخبار خودرو » ، علی زراندوز در سرمقاله روز " سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ " روزنامه دنیای خودرو، به موضوع « امداد خودروهای متفرقه » پرداخت.

عضو شورای سردبیری روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

فرارسیدن سال نو برای بیشتر مردم کشور، روزهایی به دور از مشغله کاری را به‌دنبال دارد و می توان گفت بیشتر کسب‌وکارهای کشور در این ایام تعطیل بوده و همین امر بهانه‌ای است برای آغاز موج سفرهای نوروزی در سراسر کشور. اما درست در همین روزهای فراغت از کار جمع بسیاری از ایرانیان و سفرهای آنها، کار و تلاش عده دیگری از هموطنان آغاز می‌شود تا شرایط سفر برای مردم فراهم باشد.

یکی از گروه‌های مهم در این زمینه، امداد خودروهای سراسر کشور هستند. ناگفته پیداست باتوجه به حجم گسترده سفرهای مردم با خودروهای شخصی خود به سراسر ایران، چه حجم بالایی از خرابی خودروها در جاده‌ها قابل‌تصور است.

در این میان البته افراد سودجو هم هستند که در پوشش امداد خودروهای غیرمجاز سعی دارند از این نمد، کلاهی برای خود بدوزند و از مردم گرفتار در جاده‌ها درآمدهای نجومی کسب کرده و البته خسارت‌های جبران‌ناپذیری هم به خودروهایشان وارد کنند!

به‌گفته کارشناسان، بهترین روش‌ برای تشخیص امداد خودروهای مجاز از تقلبی عبارتند از: نشان و علائم لباس امدادگر، شکل و شمایل خودرو امداد، کد QR برای امدادگر و از همه مهم‌تر برقراری تماس برای استعلام مشخصات نیروی امداد اعزام‌شده از مرکز معتبری که از آنجا درخواست امداد خودرو شده است.

چندی پیش معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ نیز اعلام کرد بیش‌از ۴٠٠ دستگاه از خودروهای امدادی غیرمجاز تقلبی به پارکینگ منتقل شده‌اند. به‌نظر می‌رسد تشدید نظارت پلیس راهور و کنترل امداد خودروهای درحال حرکت در جاده‌ها می‌تواند به جمع‌آوری امدادخودروهای غیرمجاز و فرصت‌طلب منجر شود که این امر باعث نجات رانندگان در راه مانده بسیاری از دست این افراد سودجو خواهد شد.

همچنین پلیس می‌گوید امدادخودروهایی که مجاز هستند، اگر برای تعمیر یا یدک‌کشی در محل حاضر شوند، باید دارای دو شماره تلفن باشند؛ یکی شماره مرکزی که از طریق اتحادیه ثبت شده و پلیس هم بر آن نظارت دارد و دیگری شماره تماس ثبت شکایت‌ها و انتقادها که حتما باید در دسترس باشد.

از شرایط یدک‌کش‌های مجاز هم می‌توان به داشتن ال‌ای‌دی روی سقف و بغل‌نویسی کامل اشاره کرد. البته این کار برای امدادخودروهای متفرقه آن قدر درآمد و سود دارد که حاضرند برای ادامه این تخلفات و سرکیسه کردن مسافران درراه‌مانده، به هر کاری دست بزنند.

به‌عنوان مثال مدیرعامل امدادخودرو یکی از شرکت‌های خودروسازی بزرگ کشور، چند روز قبل در این باره گفت: این افراد در امدادخودروهای متفرقه، تبدیل به یک معضل برای ما شده‌اند.

به‌عنوان‌مثال خودروهای ما و سایر شرکت‌های خودروسازی جرأت رفتن به منطقه حسن آباد قم را ندارند، زیرا مورد ضرب‌وجرح قرار می‌گیرند. وی همچنین توصیه کرد مردم از امدادخودروهای قانونی استفاده کرده و برای هر خدمتی که دریافت می‌کنند، فاکتور دریافت کنند. اما خبر خوب اینکه قرار است امداد خودروهای معتبر و بزرگ کشور با همکاری پلیس، سکویی برای خدمات امدادی ارائه کنند تا همه واحدها با یک قیمت واحد خدمات خود را به مردم ارائه کنند.

امید است حداقل در تعطیلات نوروز سال آینده با راه‌اندازی این سکو، مردم بتوانند با خیال راحت، از خدمات امدادخودروهای معتبر در سراسر کشور استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غربالگری دوم بارداری/ ویدئو