صبحانه خبری، 22 اسفند 1402؛ از دستگیری 1254 نفر در روز انتخابات تا نامه مجدد روحانی به شورای نگهبان


صبحانه خبری، 22 اسفند 1402؛ از دستگیری 1254 نفر در روز انتخابات تا نامه مجدد روحانی به شورای نگهبان

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید. حمله احمد خاتمی به محمد خاتمی؟احمد خاتمی عضو خبرگان رهبری شرکت مردم در انتخابات را پیروزی اعظم عنوان کرد و گفت: برخی مشکلات...

صبحانه خبری، 22 اسفند 1402؛ از دستگیری 1254 نفر در روز انتخابات تا نامه مجدد روحانی به شورای نگهبان

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حمله احمد خاتمی به محمد خاتمی؟
احمد خاتمی عضو خبرگان رهبری شرکت مردم در انتخابات را پیروزی اعظم عنوان کرد و گفت: برخی مشکلات کنونی کشور در مدیریت برخی آقایان رخ داده که در انتخابات مشارکت نکردند و خود را معترض قلمداد کردند.

محسن هاشمی: به مردم گفته شد «اگر رأی ندهید مسلمان نیستید»
محسن هاشمی گفت: آرای باطله دو بخش دارد؛ یک بخش بخاطر این است که به آن‌ها گفته شده اگر رأی ندهید مسلمان نیستید، بنابراین افراد آمده اند و آرای سفید ریخته اند. برخی نیز فکر می‌کنند اگر در انتخابات شرکت نکنند با برخورد‌های سخت در زندگی به دلیل ثبت نشدن کدملی شان مواجه شوند، لذا آمده و رأی داده اند، اما رأی سفید.

«اوپنهایمر» برنده ۷ جایزه اسکار ۲۰۲۴ شد
مراسم اسکار ۲۰۲۴ با اجرای جیمی کیمل در سالن دالبی تئاتر لس انجلس برگزار شد و در نهایت فیلم «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان موفق به کسب ۷ جایزه شامل بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش اصلی و مکمل مرد، تدوین، موسیقی متن و فیلمبرداری شد و فیلم «بیچارگان» ساخته یورگوس لانتیموس هم ۴ جایزه از جمله جایزه کمتر پیش بینی شده بهترین بازیگر نقش اصلی زن را به خانه برد.

سایت روحانی: پاسخ شورای نگهبان درباره دلایل ردصلاحیت روحانی، فاقد مستند است
سایت حسن روحانی نوشت: با گذشت بیش از ۴۰ روز و ارسال چهار نامه از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، شورای نگهبان هفته گذشته در پاسخ، موارد ردصلاحیت او در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد. به دلیل اینکه پاسخ‌ شورای نگهبان فاقد مستندات بوده، روحانی در نامه‌‌ای به این شورا خواستار ارائه اسناد و دلایل ردصلاحیت و خودداری از کلی‌گویی شده است.

علم الهدی درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها: تاکید مجامع جهانی برای ما هیچ اهمیتی ندارد
علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جایگاه ویژه‌‎ای در هر ورزشگاه برای بانوان ساخته شود تا زنان بتوانند آزادانه در آن حضور پیدا کنند و در حرکت‌های هیجانی به شادی بپردازند و تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند. او گفت: تاکید مجامع جهانی برای ما هیچ اهمیتی ندارد فقط آن ‎چه مهم است، مطالبه بانوان جامعه خودمان است تا مبادا زن و دختری از این سرزمین پاک در دلش احساس کند فقط به‎ خاطر تفاوت جنسیتی از ورود او به ورزشگاه‌ها جلوگیری می‎ شود.

دستگیری ۱۲۵۴ نفر در روز انتخابات؛ ۵۴ نفر همچنان در بازداشت هستند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: یک ماه قبل از برگزاری انتخابات، ۱۹۳ جرم انتخاباتی در فضای مجازی شناسایی و در این راستا ۲۹ نفر احضار شدند؛ این افراد پس از اخذ تعهد، محتوای مجرمانه منتشرشده را حذف کردند و بقیه افراد نیز با تذکرات تلفنی صورت گرفته، محتوا‌های مجرمانه منتشرشده با موضوع انتخابات را حذف کردند. او اظهار داشت: علی‌رغم همه اقدامات صورت گرفته و تمهیدات اتخاذ شده، در روز برگزاری انتخابات هزار و ۲۵۴ دستگیری در سراسر کشور به واسطه تخلفات انتخاباتی اتفاق افتاد؛ هزار و ۲۰۰ نفر از این دستگیرشدگان، همان روز با اخذ تعهد و وثیقه و با پیگیری دادستان‌ها آزاد شدند و کمتر از ۶۰ نفر نیز به دلیل درگیری‌های مسلحانه، کشف سلاح و سایر اقدامات ضدامنیتی که داشتند، در بازداشت به سر می‌برند.

مسئول مذاکرات آتش‌بس جنگ ایران و عراق، درگذشت
جیاندومنیکو پیکو، دیپلمات سابق سازمان ملل متحد که مهارت‌های مذاکره‌اش به حل برخی از بزرگ‌ترین بحران‌های دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی، از جمله جنگ ایران و عراق کمک کرده بود، در سن ۷۵ سالگی درگذشت. از او به عنوان دیپلماتی یاد می‌کنند که با شجاعت شخصی و درک دیپلماتیکش از مسائل خاورمیانه، با خطرات مواجه می‌شد و مشکلات را حل می‌کرد.

فارس: در برخی رستوران‌ها، مشروبات الکلی ارائه می‌شود
فارس نوشت: برخی رستوران‌های خیابان‌های بالای شهر تهران به صورت آزادانه مشروبات الکلی سرو می‌کنند.

متکی: فراکسیون وحدت تشکیل می‌دهیم
متکی گفت: خدا را شاکریم و خوشحالیم که به اطلاع همگان برسانیم ۹۰ نفر از نامزد‌هایی که مورد حمایت شورای وحدت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بودند در دور اول توانستند به مجلس راه پیدا کنند؛ و ۶۰ نفر از این ۹۰ نفر نامزد‌های اختصاصی شورای وحدت هستند.

لینک کوتاه کپی لینک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زایمانی که بین 4.5 میلیون وضع حمل یک بار اتفاق می افتد !