فورد GT Mk IV رکورد پیست آمریکا را شکست


فورد GT Mk IV رکورد پیست آمریکا را شکست

ابر خودروی فورد GT Mk IV توانست با اختلافی قابل‌توجه رکورد پیست آمریکا را بشکند. خودروی جذاب GT Mk IV با ثبت رکورد ۱ دقیقه و ۵۸.۷۷ ثانیه توانست در پیست آمریکا تاریخ‌ساز شود. این خودروی اسپرت رکورد غیررسمی جدیدی را در زمان تست‌های مولتی ماتیک...

ابر خودروی فورد GT Mk IV توانست با اختلافی قابل‌توجه رکورد پیست آمریکا را بشکند.

خودروی جذاب GT Mk IV با ثبت رکورد ۱ دقیقه و ۵۸.۷۷ ثانیه توانست در پیست آمریکا تاریخ‌ساز شود. این خودروی اسپرت رکورد غیررسمی جدیدی را در زمان تست‌های مولتی ماتیک موتور اسپرت بر جای گذاشته است. GT یک دور این پیست ۵.۵ کیلومتری را در ۱ دقیقه و ۵۸.۷۷ ثانیه طی کرده است. بنا به گفته فورد پرفورمنس، این خودرو سریع‌ترین نسخه از GT در پیست آمریکاست و ۱۳ ثانیه سریع‌تر از رکورد خودروهای تولیدی این پیست یعنی زینگر ۲۱C عمل کرده است. برای مقایسه باید گفت استون مارتین ونتیج AMR LM GTE به عنوان خودرویی مسابقه‌ای زمان ۲ دقیقه و ۲.۵۲۲ ثانیه را در پیست آمریکا داشته است.

فورد GT Mk IV رکورد پیست آمریکا را شکست

البته رکورد کلی پیست آمریکا به والتری بوتاس تعلق دارد که آن‌هم به‌صورت غیررسمی و در زمان کوالیفایینگ و نه مسابقه رسمی ثبت شده است. او توانسته با خودروی مسابقه‌ای مرسدس-ای ام جی F1 W10 در فصل ۲۰۱۹ مسابقات زمان باورنکردنی ۱ دقیقه و ۳۲.۰۲۹ ثانیه را بر جای بگذارد؛ اما نکته مهم این است که فورد GT Mk IV اگرچه مجوز حضور در معابر عمومی را ندارد اما یک خودرو با مشخصات مصرف‌کنندگان است و خودرویی کاملاً مسابقه‌ای به شمار نمی‌رود.

فورد GT Mk IV رکورد پیست آمریکا را شکست

با بررسی ویدئوی رکوردشکنی ابر خودروی فورد می‌توان شتاب گیری بسیار سریع خودرو و حمله آن به پیچ‌ها را مشاهده کرد. در واقع GT Mk IV کاملاً به زمین چسبیده و اگرچه در برخی از لحظات به نظر می‌رسد چسبندگی آن کمتر شده اما راننده ماهر خودرو سریعاً اوضاع را بهبود می‌بخشد تا خودرو در پیست آمریکا بتازد. این پیست که در آستین تگزاس قرار دارد اولین پیست مخصوص آمریکا برای برگزاری مسابقات فرمول یک محسوب می‌شود. هرمان تیلک معمار این پیست ظاهراً از بهترین پیست‌های دنیا الهام گرفته و برخی پیچ‌های نمادین را در آن آورده است.

فورد GT Mk IV رکورد پیست آمریکا را شکست

نکته دیگر به صدای جذاب پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی فورد مربوط می‌شود که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. با قدرت ۸۰۰ اسب بخاری، این پیشرانه پرقدرت کاملاً برازنده GT خواهد بود. البته همه‌چیز ابر خودروی فورد در خط مستقیم خلاصه نمی‌شود چراکه به ویژگی‌هایی همچون سیستم تعلیق تطبیقی مولتی ماتیک، گیربکس مسابقه‌ای و بدنه‌ای فیبر کربنی مجهز شده است. قیمت این هیولا نیز به ۱.۷ میلیون دلار می‌رسد و فقط ۶۷ دستگاه از آن تولید خواهد شد. به نظر نمی‌رسد که در آینده نزدیک شاهد مدل دیگری از فورد GT باشیم چراکه خودروی مسابقه‌ای پرچم‌دار فورد با نام هنسی ونوم F5 هم هستیم تا ببینیم در پیست آمریکا چه رکوردی را ثبت خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها