کاهش بیش از 25 درصدی ذخایر آبی 19 سد کشور


دنیای‌اقتصاد: درحال حاضر با وجود ۲۳میلیارد و ۱۳۰میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، ۴۷‌درصد ظرفیت مخازن سدها پر و ۵۳‌درصد این ظرفیت خالی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ۱۶۹روز ابتدایی سال آبی جاری در مجموع ۱۲میلیارد و ۵۷۰میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی ۱۵میلیارد و ۱۳۰میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهش ۱۷درصدی داشته است. همچنین در این مدت، به منظور تامین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، ۱۱میلیارد و ۱۴۰میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده که نسبت به خروجی ۹میلیارد و ۷۰۰میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، ۱۵‌درصد افزایش نشان می‌دهد.

درحال حاضر با وجود ۲۳میلیارد و ۱۳۰میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، ۴۷‌درصد ظرفیت مخازن سدها پر و ۵۳‌درصد این ظرفیت خالی است. میزان ذخایر آبی سدها در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۲۴میلیارد و ۵۴۰میلیون مترمکعب بود که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌‌‌دهنده کاهش ۶درصدی در این بخش است.

۱۴سد مهم کشور ذخایر آبی زیر ۲۰‌درصد دارند و به‌‌‌عبارتی بیش از ۸۰‌درصد ظرفیت مخازن آنها خالی است. در ۱۹سد کشور نیز ذخایر آبی نسبت به زمان مشابه سال قبل که سالی خشک و کم‌‌‌بارش بوده، بین ۲۵ تا ۹۱درصد کاهش داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان