موضع بایدن درباره حمله بی‌برنامه به رفح


موضع بایدن درباره حمله بی‌برنامه به رفح

اقتصادنیوز: کاخ سفید مدعی شد که بایدن تصریح کرده است بدون وجود برنامه‌ای برای تامین امنیت غیرنظامیان ساکن رفح، حمله‌ای به این منطقه صورت نخواهد گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، کاخ سفید مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بیان کرده تا زمانی که برنامه‌ای برای تأمین امنیت ساکنان بیش از یک میلیونی رفح وجود نداشته باشد، حمله‌ای به این منطقه در جنوب نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی انجام نخواهد شد.

الجزیره گزارش داد، همچنین کاخ سفید اعلام کرد: تاکنون در خصوص تأمین امنیت و سلامتی بیش از یک میلیون غیرنظامی ساکن رفح شاهد ارائه طرحی که قابلیت اجرا داشته باشد نبوده‌ایم.

خبر مرتبط
اسرائیل کاخ سفید را ناامید کرد/ خبری از تامین امنیت غیرنظامیان در رفح نیست

اقتصادنیوز: سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد: بایدن گفته است که اگر هیچ برنامه‌ای برای امنیت بیش از یک میلیون غیرنظامی در رفح وجود نداشته باشد، عملیاتی در آنجا انجام نخواهد گرفت.

علاوه بر این کاخ سفید بیان کرد: تلاش داریم آتش‌بس موقت در غزه تحقق پیدا کند؛ آتش‌بسی که پایه صلح پایدار، کاهش رنج‌های موجود و بازگرداندن اسیران (صهیونیست) را ایجاد کند.

این در حالی است که بر خلاف ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی و ایالات متحده در خصوص امن‌بودن رفح در جنوب نوار غزه، این منطقه از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه شاهد حمله‌های هوایی متعدد و شهادت و زخمی‌شدن شمار زیادی از ساکنان و آوارگان فلسطینی بوده که به این منطقه پناه آورده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل ساده 1402 با طرح های شیک و جذاب