تلاش آمریکا برای کمرنگ شدن انتخابات در این کشور/حملات سایبری به سامانه رأی‌گیری


تلاش آمریکا برای کمرنگ شدن انتخابات در این کشور/حملات سایبری به سامانه رأی‌گیری

اقتصادنیوز: نهاد اطلاعاتی روسیه در بیاینه‌ای اعلام کرد: حملات سایبری با مشارکت متخصصان ارشد فناوری اطلاعات آمریکا علیه سامانه‌های رای‌گیری‌ الکترونیک از راه دور روسیه برای غیرممکن ساختن شمارش آرا برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سرویس اطلاعات خارجی روسیه امروز (دوشنبه) هشدار داد دولت واشنگتن سازمان‌های غیردولتی را در این کشور موظف به تلاش برای کاستن از میزان شرکت واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری روسیه کرده است.

این نهاد اطلاعاتی روسیه در بیانیه‌ای تصریح کرد: «طبق اطلاعاتی که سرویس اطلاعات خارجی روسیه دریافت کرده، دولت جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) سازمان‌های غیردولتی آمریکا را موظف کرده که برای کم کردن از شرکت رای‌دهندگان واجد شرایط در انتخابات ریاست جمهوری آینده روسیه که در بازه زمانی 15-17 مارس در این کشور برگزار می‌شود، تلاش کنند.»

این سرویس اطلاعاتی خاطرنشان کرد، منابع اینترنتی مربوط به مخالفان روسی نیز به تحریک واشنگتن پیام‌هایی را در میان شهروندان روسی اشاعه داده و از آنها می‌خواهند انتخابات ریاست جمهوری روسیه را نادیده بگیرند.

خبر مرتبط
بخت آزمایی تزار در کرملین/ پوتین برای انتخابات روسیه ثبت نام کرد!

اقتصادنیوز: سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که «پوتین» اسناد مربوط به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را به کمیسیون مرکزی انتخابات ارایه کرده است.

در بیانیه این نهاد نوشته شد: «حملاتی سایبری با مشارکت متخصصان ارشد فن‌آوری اطلاعات آمریکا علیه سامانه‌های رای گیری‌ الکترونیک از راه دور روسیه برای آنکه شمارش آرای بخش چشمگیری از رای‌دهندگان روس را غیرممکن سازند، برنامه‌ریزی شده است.»

این بیانیه تصریح ساخت واشنگتن در محاسباتش به دنبال این است که از طریق درخواست‌ها و حملات سایبری شرکت رای‌دهندگان در انتخابات روسیه را پایین آورده تا دلیلی برای زیر سوال بردن نتایج این انتخابات داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !