بیانیه دولت غزه در مورد آغاز ماه مبارک رمضان


بیانیه دولت غزه در مورد آغاز ماه مبارک رمضان

دولت غزه با صدور بیانیه‌ای آمریکا و جامعه جهانی را مسوول جنایات صهیونیست‌ها در غزه اعلام کرده و جنایات غزه را لکه ننگی بر پیشانی بشریت خواند.

بیانیه دولت غزه در مورد آغاز ماه مبارک رمضان

به گزارش راهبرد معاصر. دفتر رسانه‌ای دولت غزه با صدور بیانیه‌ای به آغاز ماه مبارک رمضان در سایه استمرار حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه واکنش نشان داده و اعلام کرد ملت فلسطین در حالی وارد ماه مبارک رمضان می‌شود که نسل‌کشی و جنگ برای گرسنه نگه داشتن و کشتار و آواره کردن مردم غزه و انجام جنایت‌های فجیع و ضد انسانی از سوی ارتش اشغالگر اسرائیلی با حمایت آمریکا و سکوت جامعه جهانی ادامه دارد.

این بیانیه تصریح کرد که ماه مبارک رمضان در غزه در شرایطی آغاز شده که اشغالگران اسرائیلی بیش از ۵۰۰ مسجد را در غزه هدف قرار داده‌اند که ۲۲۰ مورد از این مساجد به صورت کامل تخریب شده و ۲۹۰ مسجد نیز به صورت جزئی آسیب دیده و در عین حال غیر قابل استفاده برای برپایی نماز است.

دولت غزه، آمریکا و جامعه جهانی و اشغالگران اسرائیلی را مسؤول کامل نسل کشی در غزه دانست و تاکید کرد که این جنایت بین‌المللی لکه ننگی بر پیشانی بشریت خواهد بود.

دولت غزه همچنین جامعه جهانی را مسؤول گرسنه نگه داشتن ملت فلسطین و جنایت‌ها و نسل کشی صورت گرفته علیه غیرنظامیان و زنان دانست و از جامعه جهانی خواست تا به اشغالگران برای توقف این نسل کشی و پاکسازی نژادی ضد ملت فلسطین، فشار بیاورند.

این بیانیه از جامعه جهانی خواست تا دیر نشده برای جلوگیری از روند گرسنگی در غزه و انتقال صدها هزار تن از کمک‌های انبار شده در آن سوی مرزها تلاش کنند و این کمک‌های انسانی را فوراً وارد غزه کنند تا فلسطینیان در ماه مبارک رمضان از مشکلات گرسنگی در امان بمانند.

گفتنی است، امروز در برخی کشورهای عربی از جمله فلسطین اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام شده است. مردم غزه نیز در حالی وارد اولین روز ماه مبارک رمضان شدند که جنگ و نسل کشی در این منطقه ادامه دارد و تشدید محاصره صهیونیست‌ها بر غزه آنها را از دسترسی به هر نوع غذا در وعده‌های افطار و سحری نیز منع کرده است./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت