پرده‌برداری اوربان از قولی که ترامپ درباره اوکراین داد


پرده‌برداری اوربان از قولی که ترامپ درباره اوکراین داد

اقتصادنیوز: نخست وزیر مجارستان می‌گوید که رییس جمهور سابق آمریکا قول داد که در صورت پیروزی در انتخابات کمک به اوکراین را قطع کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان می‌گوید که دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا به او گفته است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر این کشور، دیگر به اوکراین کمک نخواهد کرد.

خبر مرتبط
حمایت مجارستان از ترامپ/ پیروزی ترامپ مساوی پایان جنگ در اوکراین است!

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر مجارستان در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی، گفت: دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، به اوکراین پول نخواهد داد.

ترامپ جمعه‌شب در عمارت خود در فلوریدای آمریکا میزبان اوربان بود و براساس بیانیه مطبوعاتی ستاد انتخاباتی رییس جمهور سابق آمریکا، درباره طیف وسیعی از موضوعات با نخست وزیر مجارستان بحث و تبادل نظر کرد.

اوربان در گفت‌وگو با شبکه «اِم ۱» مجارستان درباره این دیدار گفت: اگر آمریکایی‌ها به (اوکراین) سلاح و پول ندهند و اروپا هم از واشنگتن تبعیت کند، آنگاه جنگ پایان می‌یابد. اگر آمریکایی‌ها پول ندهند، اروپایی‌ها به تنهایی قادر به تامین بودجه جنگ نیستند و در نتیجه جنگ تمام می‌شود.

وی افزود: ترامپ اکنون رییس جمهور نیست اما زمانی که دموکرات‌ها قصد تخصیص پول و تامین مالی جنگ را دارند، حزب او (جمهوری‌خواه) مداخله می‌کنند. ترامپ گفت که در صورت بازگشت، این کار را نخواهد کرد. او یک پِنی هم به اوکراین تخصیص نخواهد داد و با این کار، جنگ تمام خواهد شد.

ترامپ و اوربان از دیرباز متحد بوده‌اند و رویکردهای سیاسی محافظه‌کارانه‌ای دارند و به دفعات نسبت به یکدیگر ادای احترام و اعلام حمایت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی