دولت یکپارچه جدید در لیبی تشکیل می‌شود


دولت یکپارچه جدید در لیبی تشکیل می‌شود

اقتصادنیوز: رؤسای شورای نمایندگان، ریاستی و شورای عالی لیبی بر سر لزوم تشکیل یک دولت یکپارچه به اتفاق‌نظر رسیدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی، محمد تکاله، رئیس شورای عالی دولتی که هر دو در طرابلس مستقر هستند و همچنین عقیله صالح، رئیس مجلس نمایندگان در بنغازی واقع در شرق لیبی در جریان نشستی در قاهره تحت نظارت اتحادیه عرب بر سر لزوم تشکیل دولت یکپارچه به توافق رسیدند.

خبر مرتبط
نقشه جدید غرب برای تبدیل لیبی به عرصه تقابل با روسیه

اقتصادنیوز: یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه روسیه مدعی شد برخی کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا لیبی را به عرصه تقابل با روسیه تبدیل کنند.

براساس گزارش الجزیره، اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که المنفی، صالح و تکاله بنا به دعوت دبیرکل اتحادیه عرب با هدف نزدیک کردن دیدگاه‌ها و حل اختلافات در زمینه چگونگی برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی تشکیل جلسه دادند.

حاضران در این نشست در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که آنها برسر لزوم تشکیل دولت یکپارچه که ماموریت آن نظارت بر روند انتخاباتی، ارائه خدمات ضروری به شهروندان و یکپارچه‌سازی مناصب حاکمیتی است به اتفاق‌نظر رسیدند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است بر سر درخواست از نمایندگی سازمان ملل برای حمایت از لیبی و جامعه جهانی جهت حمایت از این توافق و موفقیت‌آمیز بودن آن و نیز برگزاری دور دوم این نشست در اسرع وقت برای تکمیل توافق مذکور و اجرایی شدن آن توافقی حاصل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا