رامافوزا: اسرائیل به حکم دادگاه لاهه عمل نمی‌کند


رامافوزا: اسرائیل به حکم دادگاه لاهه عمل نمی‌کند

اقتصادنیوز: رئیس جمهور آفریقای جنوبی تاکید کرد که تل‌آویو به حکم دیوان لاهه عمل نمی‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی در گفت‌وگوی مطبوعاتی خود تاکید کرد: اسرائیل به دستورات صادر شده از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری (در پرونده کشتار جمعی در غزه) عمل نمی‌کند، به همین دلیل مناسب دیدیم برای حل مشکلات موجود در منطقه رفح که بیش از ۱۰۰ تن در آن کشته شدند، درخواست فوری را به دادگاه بدهیم.

خبر مرتبط
پرونده اسرائیل در دادگاه لاهه سنگین شد/ درخواست جدید آفریقای جنوبی

اقتصادنیوز: آفریقای جنوبی از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا «تدابیر اضطراری جدیدی» را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، رامافوزا در ادامه اعلام کرد آنها از دادگاه بین‌المللی دادگستری می‌خواهند تصمیم دیگری در خصوص چگونگی رسیدگی به این پرونده و راه‌های جلوگیری از وقوع حوادث جدید اتخاذ کند.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی همچنین اظهار کرد: موضوع نگران‌کننده دیگری که وجود دارد این است همانگونه که نهادهای مختلفی پیش از این هشدار دادند مردم در غزه از گرسنگی می‌میرند.

دادگاه بین‌المللی دادگستری چهارشنبه اعلام کرد آفریقای جنوبی درخواست فوری را برای تعیین اقدامات پیشگیرانه بیشتر و اصلاح حکم ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ دادگاه و نیز حکم بعدی آن در تاریخ ۱۶ فوریه گذشته در ارتباط با شکایت مطرح شده علیه رژیم صهیونیستی در خصوص اجرای توافقنامه ممنوعیت و مجازات کشتار جمعی در نوار غزه ارائه کرد.

طبق اعلام این دادگاه، آفریقای جنوبی در درخواست جدید خود اعلام کرد با توجه به اتفاقات جدید و تغییرات ایجاد شده در شرایط موجود در غزه به ویژه قحطی گسترش یافته در آنجا مجبور به بازگشت به دادگاه شده است.

از زمان آغاز حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی به نوار غزه از حدود پنج ماه قبل، این سومین درخواستی است که آفریقای جنوبی در مورد این رژیم به دادگاه بین‌المللی دادگستری به عنوان عالی‌ترین نهاد قضایی سازمان ملل ارائه کرده است.

این دادگاه در واکنش به شکایتی که آفریقای جنوبی ۲۹ دسامبر ۲۰۲۳ ارائه کرد، ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ به رژیم صهیونیستی دستور داد تدابیری را برای جلوگیری از وقوع کشتار جمعی فلسطینی‌ها و بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه اتخاذ کند.

همچنین این دادگاه رژیم صهیونیستی را به ارائه گزارشی درباره نحوه اجرای این دستورات ظرف یک ماه از صدور حکم ملزم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثمره شکر و صبر انسان مؤمن