رکورد‌های تصادفات شهر تهران در سال 1402


رکورد‌های تصادفات شهر تهران در سال 1402

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: بزرگراه آزادگان بیشترین و کردستان کمترین میزان وقوع تصادفات را داشته‌اند.

رکورد‌های تصادفات شهر تهران در سال 1402

به گزارش راهبرد معاصر، سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن گفت: در سال ۱۴۰۲ بیشترین سن تصادفاتی که اتفاق افتاده است بین سن ۳۰ تا ۵۰ سال بوده است کمترین آن‌ها زیر ۱۸ سال که امیدورایم در سال جاری زیر ۱۸ سال دیگر وجود نداشته باشد.

او بیان کرد: همچنین مسن‌ترین فرد ۹۲ ساله بوده که در اثر تصادف فوت کرده و جوان‌ترین فرد هم یک کودک ۵ ساله بوده که در کنار والدین این اتفاق برای او افتاده است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد:بیشترین برخوردی که در بحث تصادفات فوتی اتفاق افتاده، برخورد یک وسیله نقلیه با یک وسیله نقلیه دیگر بوده است که نشان دهنده این است که هر تصادف زاییده یک تخلف است. این تصادفات به واسطه تخلفاتی که خودرو‌ها انجام داده اند روی داده است.

سرهنگ جوانبخت گفت: همچنین کمترین برخورد هم بین دوچرخه و عابر پیاده روی داده است که خیلی‌ها فکر می‌کنند دوچرخه هیچ حادثه‌ای را ایجاد نمی‌کند، ولی می‌بینیم که اگر مسایل ایمنی وقوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی رعایت نشود منجر به وقوع حادثه گردد.

او گفت: بیشترین معبری هم که بیشترین تصادفات را در ان شاهد بودیم بزرگراه آزادگان بوده است که این مسیر کمربندی شهر تهران می‌باشد و کمترین میزان تصادفات هم در بزرگراه کردستان روی داده است.

سرهنگ جوانبخت بیان کرد: ۸۸ درصد از متوفیان حوادث رانندگی در شهر تهران آقایان و ۱۲ درصد نیز مربوط به خانم‌ها بوده است که تعداد کمتری را نیز شاهد بوده ایم به جهت اینکه هم فراوانی کمتری نسبت به آقایان دارند و هم می‌توانیم نتیجه بگیریم که رانندگان محتاط تری هستند و امیدواریم در سال جدید هم آقایان و خانم‌ها به سمت و سوی اجرای قوانین و مقررات راهنمایی ورانندگی بروند./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک