روسیه: حضور ناتو در اوکراین را نمی‌توان مخفی کرد


روسیه: حضور ناتو در اوکراین را نمی‌توان مخفی کرد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد کشور‌های غربی دیگر حضور نیرو‌های ناتو در اوکراین را نمی‌توانند پنهان کنند.

روسیه: حضور ناتو در اوکراین را نمی‌توان مخفی کرد

به گزارش راهبرد معاصر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه در مورد اظهارات رادوسلاو سیکورسکی، وزیر امور خارجه لهستان درباره حضور پرسنل نظامی کشور‌های عضو ناتو در اوکراین اظهار نظر کرد.

زاخارووا در بیانیه‌ای به خبرگزاری اسپوتنیک در رابطه با اظهارات سیکورسکی گفت: آن‌ها (غربی‌ها) دیگر نمی‌توانند حضور پرسنل نظامی ناتو در اوکراین را پنهان کنند.

وزیر امور خارجه لهستان پیش از این فاش کرد که گروهی از کشور‌های ناتو قبلا نیرو‌های نظامی خود را به اوکراین اعزام کرده‌اند و سربازان ناتو از قبل در آنجا حضور داشتند.

وزیر لهستانی توضیح داد که کشور‌هایی را که نیرو‌های نظامی خود را به آنجا فرستاده اند را فاش نمی‌کند. سیکورسکی پیشتر گفته بود که ارسال نیرو‌ها به اوکراین بعید نیست و او همچنین موافقت خود را با ایده امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه برای اعزام نیرو‌های ناتو به اوکراین اعلام کرد.

در ۲۶ فوریه، مکرون، در اظهار نظر در حین نشستی که در پاریس برگزار شد و نمایندگان حدود ۲۰ کشور غربی در آن شرکت کردند تا در مورد حمایت بیشتر از اوکراین بحث کنند، گفت: موضوع اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین در این دیدار مورد بحث قرار گرفت.

به گفته رئیس جمهور فرانسه، شرکت کنندگان در این نشست بر سر این موضوع به اجماع نرسیدند، اما نمی‌توان این سناریو را در آینده رد کرد. از سویی دیگر دمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، در مورد اظهارات رئیس جمهور فرانسه،گفت که در صورت اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین، درگیری نظامی مستقیم بین ناتو و روسیه اجتناب ناپذیر خواهد بود./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان