وزیر خارجه اوکراین: پوتین متوقف نخواهد شد


وزیر خارجه اوکراین: پوتین متوقف نخواهد شد

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین با بیان اینکه رئیس جمهور روسیه به دنبال بازگرداندن نفوذ اتحاد جماهیر شوروی است، گفت: ولادیمیر پوتین متوقف نخواهد شد بلکه باید وی را متوقف کرد.

وزیر خارجه اوکراین: پوتین متوقف نخواهد شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ کولبا با اشاره به اینکه به عقیده وی، اگر روسیه جرأت حمله به لیتوانی، لتونی یا استونی را داشته باشد، در جنگ با ناتو شکست خواهد خورد، یادآور شد:، اما شهر‌های این کشور‌ها به سرنوشتی شبیه شهر‌های باخموت و آودیوکا مبتلا خواهند شد.

وزیر خارجه اوکراین در ادامه سخنان خود تاکید کرد: به باخموت و آودیوکا نگاه کنید، شهر‌های کشور‌های بالتیک پس از یک درگیری شدید با روسیه اینگونه خواهند بود.

کولبا همچنین با بیان اینکه تنها راه اجتناب از چنین سرنوشتی، کمک به اوکراین است که در حال مبارزه با تجاوز روسیه است، افزود: لیتوانی این موضوع را درک کرده و از اوکراین حمایت می‌کند، اما دیگر کشور‌های حوزه بالکان فکر می‌کنند از چنین تهدیدی در امان هستند.

وزیر خارجه اوکراین در ادامه با اشاره به اینکه پوتین به وضوح نشان داده است که برای چه می‌جنگد و چه هدفی را دنبال می‌کند، گفت: مسکو به دنبال بازگرداندن نفوذ اتحاد جماهیر شوروی است، زیرا در آن زمان بود که میزان نفوذ روسیه در بالاترین حد خود بود.

کولبا با بیان اینکه رئیس جمهور روسیه فردی است که بازگرداندن نفوذ اتحاد جماهیر شوروی را آخرین ماموریت خود می‌داند، تاکید کرد: پوتین متوقف نخواهد شد بلکه باید وی را متوقف کرد. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید