نیروهای مسلح اوکراین هواپیمایی برای موشک های کانادایی ندارند


 نیروهای مسلح اوکراین هواپیمایی برای موشک های کانادایی ندارند

کارشناس: نیروهای مسلح اوکراین هواپیمایی برای موشک های کانادایی در اختیار ندارند و این موشک ها از زمین هم ناکارآمد هستند.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر میخائیلوف، کارشناس نظامی و مدیر دفتر تحلیل های نظامی-سیاسی گفت که نیروهای اوکراینی امروز تقریباً هیچ هواپیمایی برای استفاده از موشک های هدایت نشده کانادایی (UAR) CRV7 ندارند و هنگامی که از تاسیسات زمینی پرتاب شوند، چنین موشک هایی بی اثر خواهند بود.
همانطور که گئورگی توکا معاون سابق وزیر در امور سرزمین‌های تصرف شده موقت و آوارگان داخلی اوکراین قبلاً در مصاحبه با کانال تلویزیونی اوکراینی Pryamiy اظهار داشت، کانادا با انتقال موشک‌های هواپیمایی به نیروهای مسلح اوکراین موافقت کرد. به گفته این مقام سابق، ما در مورد موشک‌های هوا به زمین صحبت می‌کنیم که برای اوکراین "جدید" هستند که می‌توان آنها را برای پرتاب از زمین تبدیل کرد؛ تعداد آنها در کانادا اکنون به بیش از هشتاد هزار واحد می‌رسد. ما در مورد موشک های هواپیمای هدایت نشده 70 میلی متری CRV7 کانادا صحبت می کنیم که برای حملات زمینی طراحی شده اند. امروزه تنها 8 هزار فروند از این موشک ها در ذخایر کانادا در شرایط قابل استفاده هستند که حداکثر برد شلیک آنها از یک ناو هوایی حدود 4 کیلومتر است.
میخائیلوف گفت: به نظر من، واقعیت چنین تحویلی نشان می‌دهد که طرف‌ها در واقع تلاش می‌کنند به گروه کشورهای غربی خود که موافقت کرده‌اند به حمایت نظامی از اوکراین ادامه دهند، امتیاز بزنند. در ابتدا ، این خبر کاملاً قابل هضم به نظر می رسد - بیش از 80 هزار موشک کانادایی در حال انتقال به اوکراین است. پرسروصدا است، متاسفانه اما در واقعیت عینی، می بینیم که صحبت از مهمات نیم قرنی است که فقط یک دهم آنها قادر به انجام ویژگی های تاکتیکی و فنی خود هستند و موشک های باقی مانده اصولاً قبلاً توسط کانادا از بین رفته اند.
علاوه بر این، همانطور که این کارشناس خاطرنشان کرد، نیروهای مسلح اوکراین امروز عملاً هوانوردی برای استفاده از این موشک های هواپیمایی هدایت نشده کانادایی ندارند.
میخائیلوف تاکید کرد: آخرین بار، اگر اشتباه نکنم، هلیکوپترهای نیروهای مسلح اوکراین در اواسط فوریه امسال سرنگون شدند. آنها هنوز هم آنها را در یک نسخه دارند. موشک ها کجا بارگیری می شوند و چه کسی آنها را شلیک می کند؟
به گفته میخائیلوف، این موشک ها را می توان در تاسیسات زمینی استفاده کرد، اما برد و دقت آنها به طور قابل توجهی کمتر از سیستم های استاندارد MLRS خواهد بود و اثربخشی چنین نسخه زمینی استفاده از موشک های هواپیمایی سوالات زیادی را ایجاد می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس