اوجی: قرارداد فشارافزایی در پارس جنوبی باید در دولت قبل انجام می‌شد


وزیر نفت ضمن ارائه گزارش انعقاد قرارداد فشارافزایی در میدان پارس جنوبی با 4 شرکت ایرانی گفت: این اقدام باید هشت سال پیش و در زمان دولت قبل انجام می‌شد.

اوجی: قرارداد فشارافزایی در پارس جنوبی باید در دولت قبل انجام می‌شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدجواد اوجی وزیر نفت امروز در نشست هیات دولت گزارشی را درباره انعقاد قرارداد فشارافزایی در میدان پارس جنوبی با 4 شرکت ایرانی ارائه کرد.
قرارداد طرح ملی «فشارافزایی در میدان پارس جنوبی» امروز با 4 شرکت بزرگ ایرانی و با ارزش 20 میلیارد دلار به امضا رسید.
اوجی در گزارش خود با بیان اینکه این اقدام باید هشت سال پیش و در زمان دولت قبل انجام می‌شد، افزود: کشورهای همسایه این اقدام را با کمک شرکت‌های خارجی انجام داده‌اند، اما 4 شرکت بزرگ ایرانی طرف قرارداد اجرای این پروژه متعهد شده‌اند، از تمام ظرفیت‌های داخلی برای اجرای این قرارداد استفاده کنند.
وی تاکید کرد: با اجرای این قرارداد 90 تریلیون فوت مکعب گاز از این میدان برداشت می‌شود که می‌تواند نیاز تمام کارخانجات و صنایع کشور را تامین کند.
وزیر نفت با بیان اینکه با اجرای این طرح 2 میلیارد بشکه میعانات گازی نیز استحصال خواهد شد، افزود: با آغاز عملیات اجرایی این طرح ده‌ها هزار فرصت شغلی هم ایجاد خواهد شد. اوجی درباره میادین نفتی جفیر و سپهر که روز جمعه با دستور رئیس جمهور به شکل رسمی افتتاح شدند نیز گفت: آماده‌سازی این میادین تا پیش از این دولت تنها 15 درصد پیشرفت داشتند که در مدت 2 سال و نیم گذشته با تلاش جهادی مسئولان و متخصصان وزارت نفت تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی