درخواست آمریکا از چین و هند برای جلوگیری از حمله اتمی روسیه


درخواست آمریکا از چین و هند برای جلوگیری از حمله اتمی روسیه

نتایج یک گزارش نشان می دهد که آمریکا در سال 2022 از چین و هند جهت جلوگیری از حمله اتمی روسیه در جریان جنگ اوکراین درخواست کمک کرده است.

درخواست آمریکا از چین و هند برای جلوگیری از حمله اتمی روسیه

به گزارش راهبرد معاصر، یک مقام ارشد دولت آمریکا به سی‌ان‌ان گفته است که ایالات متحده از کشورهای غیرمتحد خود یعنی هند و چین برای منصرف کردن روسیه از انجام حمله هسته‌ای در سال 2022 کمک خواسته است. این مقام آمریکایی ادعا کرده است که دولت بایدن، نه به صورت مستقیم بلکه از جانب سایر کشورهای دیگر یعنی چین و هند، روسیه را از انجام یک حمله هسته‌ای منصرف کرده است.

به گفته وی دولت آمریکا در آن سال اینطور ارزیابی کرده است که نظرات کشورهایی مانند هند و چین و دیگران ممکن است تا حدی بر تفکرات روسیه در باب جنگ با اوکراین تاثیر داشته باشد. مقام آمریکایی دیگری به سی‌ان‌ان گفته است: ابراز نگرانی کشورهای مورد نظر عامل موثر و متقاعد کننده‌ای برای روسیه بوده است تا به این کشور نشان دهد که هزینه چنین حمله‌ای چقدر می‌تواند گسترده باشد.

به گفته این مقامات آمریکایی، نگرانی‌ها مبنی بر اینکه پوتین ممکن است به استفاده از تسلیحات هسته‌ای در جنگ با اوکراین متوسل شود، تحت تاثیر برخی از شکست‌های سنگینی است که این کشور در سال 2022 متحمل شد و با ضدحمله اوکراین به شهر خرسون در جنوب این کشور برای بازپس‌گیری‌اش شدت گرفت. طبق گزارش سی‌ان‌ان دولت بایدن نگران آن بوده است که پوتین از تسلیحات هسته‌ای به عنوان یک عامل بازدارنده برای جلوگیری از تلفات بیشتر نیروهایش در جنگ استفاده کند، به خصوص آنکه وی شهر خرسون را بخشی از قلمرو روسیه می‌دانست.

این در حالی است که در همان برهه زمانی، روسیه اوکراین را به احتمال استفاده از بمب‌های کثیف، حاوی مواد رادیو اکتیو متهم کرد. با این حال، مقامات آمریکایی ادعای روسیه را بهانه‌ای برای توجیه حملات احتمالی هسته‌ای این کشور دانستند.


حتی در سال 2023، نیز جو بایدن، پس از انتشار اخباری مبنی بر انتقال تسلیحات هسته‌ای روسیه به بلاروس عنوان کرد: تهدید هسته‌ای روسیه کاملا «واقعی» است. پوتین ماه گذشته در واکنش به اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر بررسی گزینه ارسال نیروی نظامی به اوکراین جهت جنگ با روسیه صریح‌ترین تهدیدات هسته‌ای خود را علیه کشورهای ناتو مطرح کرد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس