فشارافزایی پارس جنوبی در 7 هاب خلیج فارس با 28 سکو


فشارافزایی پارس جنوبی در 7 هاب خلیج فارس با 28 سکو

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با اجرای طرح ۲۰ میلیارد دلاری فشارافزایی پارس‌جنوبی، این میدان مشترک با قطر دوباره برای کشورمان متولد خواهد شد.

فشارافزایی پارس جنوبی در 7 هاب خلیج فارس با 28 سکو

ببه گزارش راهبرد معاصر؛ محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم امضای قرارداد فشارافزایی میدان مشترک پارس‌جنوبی عنوان کرد: با اجرای این پروژه، پارس‌جنوبی که هم‌اکنون ۵۰ درصد از انرژی کشور را تامین می‌کند دوباره متولد خواهد شد. این طرح توسط ۴ شرکت توانمند ایرانی اجرایی می‌شود، همان شرکت‌هایی که تولید گاز ایران را در تحریم از قطر بیشتر کردند.
وی ادامه داد: امروز هیچ طرحی مهمتر از فشارافزایی پارس‌جنوبی وجود ندارد و با اجرای آن یک ظرفیت سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در اختیار پیمانکاران ایرانی قرار خواهد گرفت.


خجسته‌مهر گفت: حدود ۲ سال در شرکت ملی نفت درباره ویژگی‌های فنی و مهندسی طرح کار انجام شد و تمام مطالعات بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت و از تجربیات پروژه‌های مشابه استفاده شد.


مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در طرح فشارافزایی، منطقه خلیج‌فارس به ۷ هاب تقسیم می‌شود و هر هاب دارای ۴ سکو و مجموعا ۲۸ سکو و ۲۸ جکت است. از این تعداد ۱۴ سکو مختص فشارافزایی است که ۴ توربوکمپرسور ۳۰ مگاواتی بر روی هر یک از آنها مستقر می‌شود.


وی اشاره کرد: وزن هر سکو ۷ هزار تن بوده که توان ساخت آن در داخل کشور وجود دارد و هر سکو یک میلیارد فوت مکعب را فشارافزایی می‌کند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403