حمایت تمام قد وزیر کشور از آمران به معروف


حمایت تمام قد وزیر کشور از آمران به معروف

احمد وحیدی گفت: کشف حجاب عنصری برای از بین‌بردن حیا، عفت، پایداری و استقامت فرهنگی جامعه است. کسی را که با حفظ حجاب سعی دارد این فرهنگ را پاس بدارد با واژه‌های مجعولی زیر سوال می‌برند. 23 سیاسی 1402/12/20

وزیر کشور: اگر کسی مانع امر به معروف شود، مرتکب جرم شده



آنگونه که مهر روایت کرده، وی افزود: امر به معروف هدف قیام امام حسین (ع) است و در فرمایشات ائمه معصومین (ع) هم اشاره دارد که همه فرایض به واسطه امر به معروف و نهی از منکر، اقامه می‌شوند.

وزیر کشور با قدردانی از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر افزود: نباید جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دچار غفلت شود. امر به معروف و نهی از منکر در فضای عمومی، یک نظارت همگانی و مسؤولیت اجتماعی بزرگ است که فرهنگ‌های دیگر از آن بی بهره هستند.

وحیدی ادامه داد: برخی به دنبال استخفاف این امر مهم هستند در حالی که ما به آن افتخار می‌کنیم و نباید اجازه دهیم در هیچ زمانی به فراموشی سپرده شود.

وی اظهار کرد: در این امر هم نباید از حرف‌ها و طعنه‌های کسی ناراحت شویم؛ برخی معاندند و برخی هم نسبت به موضوع فهم کافی ندارند. امر به معروف یک موضوع بسیار مترقی است و باید با قدرت در جامعه دنبال شود.

وزیر کشور موضوع حجاب را یک مساله جدی دانست که دشمن آن را دنبال می‌کند و گفت: از قبل از انقلاب اسلامی بوده است؛ کشف حجاب اجباری برای جلوگیری از مقاومت فرهنگی ملت ما در برابر فرهنگ غربی ایجاد شد.

وحیدی اظهار کرد: کشف حجاب عنصری برای از بین‌بردن حیا، عفت، پایداری و استقامت فرهنگی جامعه است. کسی را که با حفظ حجاب سعی دارد این فرهنگ را پاس بدارد با واژه‌های مجعولی زیر سوال می‌برند.

وی گفت: ما نباید از این مسایل هراسی داشته باشیم و منفعل شویم. امر به معروف در موضوع حجاب بسیار حایز اهمیت است چرا که شرعی، اخلاقی و قانونی است.

وزیر کشور با بیان اینکه برخی افراد بی‌اطلاع با تبلیغات دشمن، هم کلام می‌شوند، تصریح کرد: همه باید حمایت کنند و قانون هم می‌گوید اگر کسی مانع امر به معروف و نهی از منکر شد، مرتکب جرم شده است.

وحیدی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر مجوز نمی‌خواهد بلکه الزامی برای همه مؤمنان است؛ البته چارچوب آن هم معلوم است.

وی با تاکید بر اینکه مرحله عمومی امر به معروف و نهی از منکر، در حد لسانی است افزود: مراحل بعدی در حوزه مسوولیت دستگاه‌های رسمی همچون فراجا و قوه قضاییه است چراکه کشف حجاب از نظر قانون، جرم است و باید به آن رسیدگی شود.

وزیر کشور با اعلام حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه همراه با احساس شفقت قلبی، محبت و مدارا باید انجام شود و نباید عنصری که حفاظت و صیانت جامعه را دچار خطر می‌کند، وجود داشته باشد.

وحیدی ضربه به حجاب را مقدمه آسیب‌های اجتماعی دیگر دانست و با اشاره به گستردگی دامنه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: حجاب یکی از این مسایل است که باید با روشی که اسلام و رهبر عزیز مشخص کرده‌اند، نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اقدام شود.

وی گفت: وظیفه خود می‌دانیم در همه رده‌های وزارت کشور، حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر باشیم.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کتاب تعلیم انشا - سال 1329