درخواست مهم مشاور اسماعیل هنیه از جامعه جهانی/ به اسرائیل فشار بیاورید


درخواست مهم مشاور اسماعیل هنیه از جامعه جهانی/ به اسرائیل فشار بیاورید

اقتصادنیوز: مصطفی النونو گفت: جامعه جهانی باید فشار لازم را برای توقف جنگ بر رژیم صهیونیستی وارد کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، طاهر النونو مشاور رسانه‌ای اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس در گفت و گو با شبکه خبری الجزیره تاکید کرد که حماس تمام تلاش خود را برای توقف تجاوز به غزه انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت که جامعه جهانی باید فشار لازم برای توقف جنگ را وارد کند، چرا که هرگونه آتش‌بس به معنی ورود به مرحله سیاسی جدید برای نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود.

النونو با اشاره به اینکه اشغالگران صهیونیست با مطالبات مربوط به آتش بس در غزه موافقت نمی‌کنند، تاکید کرد که اشغالگران نمی‌توانند از طریق مذاکرات آن چیزی را که در عرصه میدانی قادر به تحقق آن نبودند، محقق کنند.

خبر مرتبط
جزئیات عملیات مهم مقاومت علیه نظامیان اسرائیل/ حماس بیانیه داد

اقتصادنیوز: جنبش حماس جمعه شب در بیانیه‌ای در واکنش به عملیات نیروهای مقاومت علیه نظامیان اسرائیلی در شمال کرانه باختری (شهرک صهیونیست نشین حومش) که منجر به زخمی شدن هفت نظامی صهیونیست شد، اعلام کرد که این عملیات پاسخی طبیعی به جنایات صهیونیست‌هاست.

این مقام حماس ادامه داد که اگر دولت آمریکا فشار واقعی بر اسراییل وارد کند، رسیدن به آتش‌بس امکان‌پذیر خواهد بود.

وی اظهار داشت که مدیریت ملت فلسطین از جمله مسائل داخلی است که باید خود فلسطینی‌ها در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.

النونو به روند مذاکرات نیز اشاره و تاکید کرد که اگر پیشرفت یا پیشنهادات جدید مطرح شود، حماس آماده بررسی آن است.

خبر مرتبط
شرط حماس برای قبول آتش‌بس مشخص شد

اقتصادنیوز: عضو دفتر سیاسی جنبش حماس جمعه شب در اظهاراتی گفت که شرط جنبش برای هرگونه توافقی توقف کامل جنگ و خروج نظامیان صهیونیست از غزه است.

اسماعیل هنیه نیز در آستانه ماه مبارک رمضان در نامه‌ای خطاب به رهبران، اشخاص بارز و علمای امت اسلام نوشت: ما خواهان اقدامات موثر در سطوح گوناگون سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی برای توقف حمله به نوار غزه هستیم.

هنیه تصریح کرد: ضروری است که با هدف ناچارساختن اشغالگران به توقف فوری و بدون قید و شرط جنگ، به کشورهایی که از آن حمایت می‌کنند فشار آورده شود. ما خواستار تلاش‌های بیشتر برای محاکمه اشغالگران، رسوا نمودن جنایت‌های آنان و انزوای سیاسی و دیپلماتیک آن‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: اشغالگری، ریشه تمامی مشکلات و عدم ثبات منطقه است و تداوم آن با اصول قوانین بین‌المللی و قوانین سازمان ملل متحد در تناقض است.

مشاور رییس دفتر سیاسی حماس بیان کرد: دستیابی ملت فلسطین به استقلال و آزادی چیزی است که از ریشه به این مشکل پایان می‌دهد و مرحله جدید و متفاوتی را در سطح منطقه و جهان بنیان می‌گذارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی