راهنمای ایرانگردی؛ معرفی مقاصدی مناسب برای ایرانگردی


راهنمای ایرانگردی؛ معرفی مقاصدی مناسب برای ایرانگردی

برای شروع ایرانگردی می توانید شهرها و مقاصدی را انتخاب کنید که طبیعت بسیار زیبا و بکری دارند یا اینکه مطابق با سلیقه خود مقاصد تاریخ گردی را در اولویت قرار دهید.

برای شروع ایرانگردی می توانید شهرها و مقاصدی را انتخاب کنید که طبیعت بسیار زیبا و بکری دارند یا اینکه مطابق با سلیقه خود مقاصد تاریخ گردی را در اولویت قرار دهید.

کشور ما ایران سرتاسر زیبایی و شگفتی است و جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی در مناطق مختلف آن وجود دارد. برای شروع ایرانگردی می توانید شهرها و مقاصدی را انتخاب کنید که طبیعت بسیار زیبا و بکری دارند یا اینکه مطابق با سلیقه خود مقاصد تاریخ گردی را در اولویت قرار دهید. در واقع می توان گفت که هیچ محدودیتی برای انتخاب مقصد ندارید؛ چراکه در ایران مقاصد مختلف اعم از زیارتی، تاریخی، تفریحی و سیاحتی وجود دارد. در ادامه به معرفی مقاصد مناسب ایرانگردی خواهیم پرداخت و نکاتی را نیز برای برنامه ریزی سفر یادآور خواهیم شد.

بهترین مقاصد ایرانگردی

شاید تعریف بهترین مقصد برای ایرانگردی از نظر هر کس متفاوت باشد، اما نکته مشترکی که وجود دارد این است که هر کدام از مقاصد گردشگری ایران در نوع خود بی نظیر و منحصربه فرد هستند و گردشگران داخلی و خارجی را به وجد می‎ آورند. از جمله این مقاصد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

راهنمای ایرانگردی؛ معرفی مقاصدی مناسب برای ایرانگردی

استان گیلان: یکی از بهترین مقاصد گردشگری و طبیعت گردی در ایران استان گیلان است که اکثر ما تجربه سفر به این استان زیبا را داریم. شهرهای مختلف این استان سرشار از زیبایی و مناظر طبیعی حیرت انگیز هستند. رشت، لاهیجان، تالش و آستارا از جمله شهرهایی هستند که می توانید در سفر به استان گیلان از آن ها بازدید کنید و از طبیعت سرسبز و بکر آن ها لذت ببرید.

استان مازندران: مازندران یکی دیگر از استان‎ های سرسبز و جذاب ایران به شمار می رود که برای ایرانگردی و تماشای زیبایی های طبیعت بسیار مناسب است. شهرهای مختلف این استان مثل رامسر، ساری، چالوس و ... بسیار زیبا و سرشار از جاذبه های طبیعی هستند. برای سفر به این استان زیبا می توانید از خودرو شخصی یا اتوبوس استفاده کنید و از زیبایی های مسیر نهایت لذت را ببرید.

استان خراسان رضوی: استان خراسان رضوی که با شهر مشهد و بارگاه امام رضا (ع) شناخته می شود یکی دیگر از مقاصد مناسب برای ایرانگردی است که با سفر به آن علاوه بر بازدید از شهر مشهد و جاذبه های گردشگری آن می توانید از شهر نیشابور و جاهای دیدنی آن نیز دیدن کنید. برای سفر به این استان و شهر مشهد می توانید بلیط اتوبوس و هواپیما تهیه کرده یا اینکه خرید بلیط قطار فوری را در اولویت قرار دهید.

استان هرمزگان: یکی از بهترین مقاصد جنوب کشور برای ایرانگردی استان هرمزگان است که شهرها و جزایر زیبای آن زبانزد خاص و عام است. جزیره قشم، کیش، هرمز، هنگام، شهر بندرعباس و... از جمله جذابیت های استان هرمزگان هستند. برای سفر به این استان می توانید بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما تهیه کنید. برای اینکه هزینه سفر اقتصادی تر باشد می توانید گزینه های مربوط به بلیط هواپیما لحظه آخری را چک کنید و بلیط مناسب را خریداری نمایید.

راهنمای ایرانگردی؛ معرفی مقاصدی مناسب برای ایرانگردی

استان فارس: یکی از محبوب ترین مقاصد برای ایرانگردی و آشنایی با تاریخ کهن کشورمان استان فارس و شهر دلربای شیراز است. شهر شیراز علاوه بر جاذبه های تاریخی فراوان، فضای شهری بسیار زیبا و آب وهوای دلپذیری دارد، همچنین دارای جاهای دیدنی بسیار زیادی در اطراف و زیبایی‎ های طبیعی فراوانی است.

استان آذربایجان شرقی: شهر تبریز، جلفا، کلیبر و ... از جمله‎ شهرهای استان آذربایجان شرقی هستند که برای ایرانگردی بسیار مناسب بوده و آثار تاریخی و طبیعی بسیار زیادی دارند. روستای توریستی کندوان، جنگل های ارسباران و ... از دیگر جاهای دیدنی این استان هستند. همچنین در شهر تبریز نیز آثار تاریخی بیشماری مثل مسجد کبود، بازار سنتی تبریز و ... قرار دارد.

راهنمای ایرانگردی؛ معرفی مقاصدی مناسب برای ایرانگردی

اردبیل، اصفهان، ارومیه، کردستان، همدان، کرمانشاه، ایلام، کرمان، یزد، لرستان و ... از دیگر مقاصد عالی برای ایرانگردی محسوب می شوند. در حالت کلی می توان گفت که همه شهرهای ایران برای ایرانگردی و آشنایی با تاریخ و فرهنگ ایرانی مناسب هستند و هر کدام آثار تاریخی و طبیعی متفاوت و زیبایی های خاصی دارند.

برنامه ریزی برای سفرهای ایرانگردی

برای برنامه ریزی سفر ایرانگردی، اولین مورد انتخاب مقصد است؛ یعنی شما بعد از انتخاب مقصد می توانید درباره زمان سفر، شرایط سفر، نوع سفر (زمینی، ریلی، هوایی) و موارد دیگری از این قبیل تصمیم گیری کنید.

به عنوان مثال اگر شهرها و جزایر جنوبی را برای سفر ایرانگردی خود انتخاب کرده اید، باید توجه کنید که این مناطق آب وهوای گرم و مرطوبی دارند که برای سفر در فصل تابستان چندان مناسب نیستند و بهتر است سفر خود به این مناطق را در فصول سرد سال یا بهار انجام دهید. در واقع این موضوع برای همه مقاصدی که قصد سفر به آن ها را دارید صدق می کند و شما قبل از سفر باید شرایط آب وهوایی و.... آن مقاصد را چک کنید و بهترین زمان را برای سفر انتخاب نمایید.

مورد بعدی آشنایی نسبی با جاذبه ها و جاهای دیدنی مقصد است؛ یعنی برای اینکه بتوانید بدون اتلاف وقت ایرانگردی خود را شروع کنید، باید از شهر مقصد اطلاعاتی در دست داشته باشید و برای روزهای سفرتان برنامه ریزی کنید. همچنین آشنایی با جاذبه های مهم و معروف یک شهر باعث می شود که شما متناسب با علایق خود مقصد را انتخاب کرده و بیشتر از سفر خود لذت ببرید.

نکته مهم دیگر این است محل اقامت خود را از قبل مشخص کنید و در مقصد برای پیدا کردن هتل یا اقامتگاه سردرگم نشوید. بهترین راه این است به صورت اینترنتی اقدام کنید؛ با رزرو آنلاین هتل می توانید از شرایط و خدمات هتل، موقعیت قرارگیری، قوانین هتل، هزینه و ... آگاه شوید و با مقایسه گزینه های مختلف با هم در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید.

در کل می توان گفت که برای ایرانگردی به همه جزییات سفر مثل روش سفر، زمان سفر، نوع سفر، هزینه ها و... توجه کنید و با برنامه ریزی سفر خود را پیش ببرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)