بایدن لایحه بودجه دولت را امضا کرد


بایدن لایحه بودجه دولت را امضا کرد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا لایحه بودجه سال مالی اخیر دولت را برای جلوگیری از تعطیلی بخش‌های مختلف آن، امضا کرد.

بایدن لایحه بودجه دولت را امضا کرد

به گزارش راهبرد معاصر، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا لایحه بودجه سال مالی اخیر دولت را برای جلوگیری از تعطیلی بخش های مختلف آن، امضا کرد.

بایدن در حالی این لایحه را امضا کرد که روز گذشته سنای آمریکا لایحه بودجه دولتی را سرانجام پس از ماه ها انتظار و تنها ساعاتی پیش از پایان بودجه برخی بخش ها و نهادها، تصویب کرد تا از تعطیلی قریب الوقوع دولت جلوگیری شود.

این طرح با 75 رای موافق در برابر 22 رای مخالف به تصویب رسید تا کسری بودجه دولت برای سال مالی 2024 تامین شود.

براساس این گزارش، سناتورهای آمریکایی در جریان یک رای گیری دو حزبی، بودجه 467 و نیم میلیارد دلاری برای بخش های کشاورزی، حمل و نقل، مسکن، انرژی، کهنه سربازان و دیگر برنامه ها را تا پایان سال مالی اخیر که 30 سپتامبر است، تصویب کرد.

بودجه این بخش ها تا نیمه شب 8 مارس به پایان می رسید و در نتیجه این بخش ها به تعطیلی کشیده می شد. از آغاز سال مالی اخیر تا این زمان، چهار بودجه موقتی برای جلوگیری از تعطیلی این بخش های حیاتی دولت فدرال اختصاص داده شده بود.

جمهوری خواهان کنگره هفته گذشته این بودجه را به آسانی تصویب کرده بودند اما برخی جمهوری خواهان محافظه کار در سنا در اعتراض به بودجه ناکافی اختصاص داده شده برای امنیت مرزها، تصویب این بودجه را به تاخیر انداخته بودند اما در نهایت این لایحه تصویب شد.

این در حالی است که کنگره باید همچنان بر روی توافقی برای اختصاص بودجه به بخش های نظامی، امنیت داخلی، بهداشت و برخی دیگر نهادها کار کند. بودجه این بخش ها 22 مارس یعنی کمتر از دو هفته دیگر به پایان می رسد.

جمع رقم هر دو لایحه بودجه بالغ بر 1/66 تریلیون دلار است و جمهوری خواهان راست گرا خواستار کاهش بیشتر هزینه های دولت برای مهار بدهی های ملی به ارزش 34/5 تریلیون دلار هستند. هفته گذشته بود که کنگره این لایحه را که شامل جزئیات توافقی است که شومر و مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل ماه ژانویه به آن دست یافتند، ارائه کرد.

در این لایحه هزار و 50 صفحه‌ای، بودجه شش بخش دولتی که کنگره بودجه ای را به آنها اختصاص داده و بودجه 6 نهاد دیگر که در ماه جاری اختصاص می یابد، به طور دقیق عنوان شد.

از ابتدای سال گذشته میلادی کمیته هایی از مجلس نمایندگان آمریکا و سنا، در مورد لایحه 12 ماده‌ای سالانه بودجه دولتی برای سال مالی جدید که از اکتبر سال گذشته آغاز شده و تا اکتبر سال جاری ادامه دارد، به علت عدم توافق بر سر رقم نهایی آن، به توافق نرسیدند. از آن زمان تاکنون چهار بودجه اضطراری برای برخی نهادهای دولتی درنظر گرفته شده تا مانع از تعطیلی دولت شود.

کنگره آمریکا تا تاریخ 30 سپتامبر 2023 که پایان سال مالی بود، نتوانست مفاد لایحه بودجه برای سال مالی جدید را که از اول اکتبر آغاز می شود، به تصویب برساند زیرا بسیاری از جمهوری خواهان کنگره خواستار کاهش شدید هزینه های دولت بودند. درخواستی که جو بایدن رئیس جمهور کشور و دیگر دموکرات های کنگره با آن موافقت نکردند.

در حال حاضر آخرین مهلت برای تصویب تمام بسته ها 22 مارس است.

کمک به اوکراین، کمک به اسرائیل، و تامین امنیت مرزهای جنوبی و مقابله با تردد مهاجران غیرقانونی، از موارد عمده مورد اختلاف بین نمایندگان و دولت بوده است./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این ویدیو مناسب افراد زیر 18 سال نیست!