دارویی در انگلیس جان هزاران نفر را گرفت


دارویی در انگلیس جان هزاران نفر را گرفت

تحقیقات یک رسانه انگلیسی نشان می‌دهد که تنها در ۵ سال گذشته بیش از سه هزار نفر در اثر داروی تجویز شده به نام پره گابالین در انگلیس که مشخص شده عوارض زیادی هم دارد جان خود را از دست داده‌اند.

روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" در مطلبی از مرگ هزاران نفر در انگلیس به دلیل مصرف یک دارو خبر داد.

بر اساس گزارش رسانه ها یک دارو باعث مرگ هزاران نفر در بریتانیا شده است و این دارو همچنین یکی از رایج ترین ترکیبات فعال تجویز شده در آلمان است.

تحقیقات "ساندی تایمز" نشان می دهد که تنها در پنج سال گذشته حدود 3400 نفر بر اثر مصرف داروی پره گابالین جان خود را در این کشور از دست داده اند. 12 سال پیش این تعداد 9 نفر بود که در سال 2022 این تعداد به 780 نفر رسیده است. به گزارش تایمز، این سریع ترین افزایش مرگ و میر ناشی از استفاده از یک داروی اعتیاد آور در بریتانیا است.

به گفته سرویس بهداشت ملی انگلیس (NHS)، این دارو برای درمان صرع و اضطراب استفاده می شود. این دارو فقط با نسخه پزشک و به صورت کپسول، قرص یا مایع در دسترس است. این دارو همچنین یکی از داروهایی است که اغلب در آلمان تجویز می شود.

بر اساس اطلاعات سرویس بهداشت ملی انگلیس این دارو با کاهش فعالیت الکتریکی غیر طبیعی در مغز، صرع را متوقف می کند.

دارویی در انگلیس جان هزاران نفر را گرفت

برای درد عصبی، با تأثیر بر سیگنال های درد که از مغز و پایین ستون فقرات حرکت می کنند، درد را مسدود می کند.

در طول اضطراب، مغز را از ترشح مواد شیمیایی که باعث ترس می شوند، باز می دارد.

این دارو ابتدا به عنوان درمان صرع وارد بازار شد. امروزه برای اضطراب و اعصاب نیز تجویز می‌شود، اما طبق تحقیقات تایمز و داده‌های رسمی NHS، فهرست عوارض جانبی آن شامل موارد زیر از قبیل سردرد، خستگی، سرگیجه، تنگی نفس، اسهال، نوسانات خلقی، اندام های متورم، تاری دید، مشکلات حافظه و برخی عوارض دیگر است.

چیزی که به خصوص در مورد این دارو مشکل ساز است این است که می تواند خلق و خوی سرخوشانه ایجاد کند، اما همچنین می تواند اعتیادآور باشد. معتادان دیگر نمی توانند مصرف این دارو را کنترل کنند و در بسیاری از موارد به ابتکار خود دوز دارو را افزایش می دهند یا آن را با سایر مواد مخدر ترکیب می کنند. این می تواند منجر به عواقب جدی یا حتی مرگبار شود. طبق یک مطالعه سوئدی در سال 2019، مصرف پرگابالین مستقیماً با افزایش خطر خودکشی و مصرف بیش از حد تصادفی مرتبط بوده است.

تنها در انگلیس باید بیش از هشت میلیون نفر در سال 2022 نسخه‌ای برای این دارو دریافت کرده باشند. فقط یک سال قبل، مؤسسه ملی تعالی بهداشت و مراقبت از حرفه پزشکی خواست تا اقدامات ایمنی هنگام تجویز را بهبود بخشد. با این حال، از آن زمان به بعد، نسخه ها به طور پیوسته افزایش یافته است. یکی از پزشکان به تایمز گفت: «تجویز پره گابالین مانند فروش خودرو بدون ترمز است.»

بر اساس اطلاعات کمیسیون داروی انجمن پزشکی آلمان، پره گابالین همچنین یکی از مواد موثره تجویز شده در آلمان است.

درخواست برای داده ها و ارقام فعلی در مورد مرگ و میر نسخه ها و اعتیاد به پرگابالین از کمیسیون دارویی IPPEN.MEDIA، در آلمان تاکنون بی پاسخ مانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/انتقاد دانشجوی فعال زن آمریکایی از لابی‌ صهیونستی ایپک