بانکی پور از جریمه حجاب گفت تا طرفدارانش را راضی کند/نماینده مجلس اجازه ندارد در جامعه جنگ روانی ایجاد کند


بانکی پور از جریمه حجاب گفت تا طرفدارانش را راضی کند/نماینده مجلس اجازه ندارد در جامعه جنگ روانی ایجاد کند

زهرا نژاد بهرام در واکنش به ادعای یک نماینده مجلس که برای جریمه بد حجابی بانوان در یک برنامه تلویزیونی گفته است جرائم بدحجابی به مبلغ3 میلیون تومان به صورت خودکار از حساب افراد کسر می شود به...

زهرا نژاد بهرام در واکنش به ادعای یک نماینده مجلس که برای جریمه بد حجابی بانوان در یک برنامه تلویزیونی گفته است جرائم بدحجابی به مبلغ3 میلیون تومان به صورت خودکار از حساب افراد کسر می شود به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: این نماینده مجلس باید بر مبنای قانون و یا دستورالعملی که تاییدیه نهایی را گرفته چنین موضوعی را مطرح کند و بدون پشتوانه قانونی حرفی نزند که جامعه را بیاشوبد.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: طرج چنین مباحثی که هنوز به تصویب قطعی نرسیده و فقط در مجلس شورای اسلامی تصویب شده، فقط باعث ایجاد آشفتگی و بازی های روانی منجر به عدم امنیت اجتماعی در جامعه می شود.

نژاد بهرام می گوید:تکیه این جرائم اگر بر پایه گزارش های مردمی باشد که اصلا نمی توان به آن اعتماد کرد. برای همین الزام ایجاد زیر ساخت هایی برای استنادات این طرح خود نیاز به بودجه و برنامه و روش های متناسب اجرایی دارد.

وی تاکید کرد: این مصوبه مجلس هنوز جای کار دارد و دولت و شورای نگهبان هنوز به توافق نرسیدند. این مصوبه مجلس با تمام کاستی ها و انتقاداتی که گروههای اجتماعی نسبت به آن دارد هم در دولت و هم در شورای نگهبان برای رفع نواقص؛کارشناسان روی آن تمرکز کردند.

نژاد بهرام با اعلام نظر خود در مورد ادعای این نماینده گفت: به نظر می آید این نماینده مجلس با طرح این موضوع قصد جلب رضایت افرادی که برای ورود به مجلس به او رای دادند را داشته است.

این مدرس دانشگاه با اشاره به ابهامات لایحه عفاف و حجاب می گوید:باید دید که آسیب های این طرح در مقابل منافعش کارشناسی شده است یا نه؟این موضوع باید مورد بررسی های فراوان قرار بگیرد تا نتیجه عکس ندهد.

وی در ادامه افزود: در این طرح حد و حدود پوشش ها باید مشخص شود و جرائم باید قانونی پرداخت شود.در صورتی که قانونگذار اجازه برداشت میزان جرائم را از حساب افراد به بانک ها بدهد مردم نسبت به سیستم بانکی اعتماد خود را از دست می دهند.

نژاد بهرام افزود: تا کنون قانونگذار نسبت به این موضوع نظری نداده است و حد و حدود آن را مشخص نکرده که چطور جرائم پرداخت شود و آیا این اجازه وجود دارد که بدون اطلاع فرد خاطی از حساب وی برداشت صورت گیرد ویا در صورت بروزمجدد این جرم جرائم بعدی چگونه خواهد بود.

نژاد بهرام با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس نباید بدون علم و شناخت از جامعه موضوعات را مطرح کنند گفت: همه این موارد نشان دهنده این مهم است که نمایندگان در این خصوص نباید با گفتن اطلاعات تایید نشده از سوی شورای نگهبان باعث بروز جنگ روانی و خط کشی در میان مردم شوند.


بانکی پور از جریمه حجاب گفت تا طرفدارانش را راضی کند/نماینده مجلس اجازه ندارد در جامعه جنگ روانی ایجاد کند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)