اعتراض شدید طالبان به سازمان ملل + جزئیات


 اعتراض شدید طالبان به سازمان ملل + جزئیات

وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان، در بیانیه‌ای ضمن مثبت خواندن بخش‌هایی از گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد درباره افغانستان گفت: این سازمان به جای جانبداری در گزارش‌ها و رفتار خود، دقت و بی‌طرفی به کار گیرد.

 اعتراض شدید طالبان به سازمان ملل + جزئیات

به گزارش راهبرد معاصر؛ خبرگزاری صدای افغان (آوا) گزارش داد: وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان، با انتشار اعلامیه‌ای در واکنش به گزارش اخیر سازمان ملل متحد تاکید کرد: طالبان بخشی از گزارش اخیر دبیر کل سازمان ملل متحد و سخنرانی رییس یوناما در شورای امنیت را که به دستاورد‌ها و پیشرفت‌های حکومت سرپرست، درک اثرات نامطلوب تحریم‌های بانکی و اقتصادی بر مردم افغانستان و تداوم کمک‌های بشری اشاره شده است؛ مثبت ارزیابی می‌کند.

به گفته این وزارتخانه، طالبان، اما به شماری از «اتهامات بی‌اساس، مکانیزم غیر علمی تهیه گزارش و پرداختن به موضوعات خارج از مأموریت»؛ اعتراض شدید دارد و توصیه می‌کند که ملل متحد به‌جای سطحی نگری و جانبداری در گزارش‌ها و رفتار خود، دقت و بی‌طرفی به کار گیرد.

این وزارتخانه همچنین گفته است معرفی افغانستان به عنوان کشوری در حال جنگ، و پخش فضای ترس و معرفی افغانستان به عنوان منبع و محل خطر از دید حکومت سرپرست غیر قابل قبول است.

در بخش دیگری از بیانیه طالبان آمده است که برای تحقق منافع مشترک در چارچوب «دین اسلام» تلاش کرده است.

سازمان ملل متحد به تازگی در گزارشی ضمن استقبال از بعضی پیشرفت‌ها در افغانستان، راجع به حضور گروه‌های تروریستی ابراز نگرانی و بر ایجاد حکومت فراگیر تاکید کرده است. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه