تظاهرات سوری‌ها علیه الجولانی


تظاهرات سوری‌ها علیه الجولانی

منابع خبری از گسترش تظاهرات سوری‌ها علیه گروهک تروریستی «تحریرالشام» و سرکرده آن خبر دادند.

تظاهرات سوری‌ها علیه الجولانی

به گزارش راهبرد معاصر؛ اخیرا بحران داخلی در گروهک تروریستی «تحریر الشام» که مناطقی از ادلب، ریف حلب، لاذقیه و حماه در شمال غرب سوریه را اشغال کرده است، گسترش یافته است.

اختلافات میان تروریست‌های تحریرالشام که به پرونده «مزدوران» معروف شده است، در روز‌های اخیر افزایش یافته و بر زندگی مردم عادی آن مناطق نیز تاثیر گذاشته است و شهروندان سوری در آن مناطق با مطلع شدن از وضعیت زندان‌های این گروهک تروریستی و شکنجه زندانیان به خیابان‌ها آمده و تظاهرات برگزار کردند.

طبق گزارش پایگاه خبری عربی۲۱، تظاهرات از ۲۷ فوریه گذشته و در پی برملا شدن شکنجه‌ها در داخل زندان‌های گروهک تحریر الشام آغاز شد. اخیرا تعدادی از رهبران و عناصر این گروهک که به اتهام همکاری با طرف‌های خارجی بازداشت شده بودند، آزاد شدند و این گروهک تروریستی اقرار کرد که یکی از رهبران نیرو‌های موسوم به «جیش الاحرار» زیر شکنجه کشته و در منطقه «الشیخ بحر» واقع در غرب ادلب دفن شده است.

صد‌ها نفر از ساکنان ادلب در روز‌های اخیر در منطقه سرمدا در نزدیکی مرز‌های سوریه و ترکیه به خیابان‌ها آمده و شعار‌هایی در راستای سرنگونی «ابومحمد الجولانی» سرکرده تحریرالشام، پاکسازی زندان‌ها، شکست احتکار وضع شده علیه اوضاع اقتصادی، سیاسی و امنیتی و همچنین مشخص شدن وضعیت مفقودین و کسانی که در زندان‌ها هستند سر دادند.

به گزارش این رسانه مستقر در لندن، این تظاهرات اکنون بسیار گسترده شده و به مناطق دیگری مانند ریف غربی حلب رسیده است و تظاهرات‌کنندگان خواستار آزادی زندانیان شدند.

«عبدالوهاب عاصی» رئیس اندیشکده «جسور» در گفت‌گو با عربی۲۱ گفت این تظاهرات بسیار گسترده‌تر خواهد شد، زیرا افرادی از اقشار مختلف در آن مشارکت کرده و علیه گروهک تحریر الشام و سرکرده آن یعنی الجولانی برخاسته‌اند، همچنین فعالان مدنی مستقل، افرادی از حزب التحریر و حتی عناصری از تیپ‌های این گروهک که رهبران آن‌ها مورد تعرض قرار گرفته‌اند، به تظاهرات پیوسته‌اند.

او معتقد است که گسترش تظاهرات طبیعتا بر گروهک تروریستی تحریرالشام که اکنون از بحران داخلی رنج می‌برد، تاثیر خواهد گذاشت.

از سوی دیگر، «عبدالکریم العمر» فعال سیاسی در این باره گفت: «مطالبات تظاهرات‌کنندگان از مساله پاکسازی زندان‌ها و آزادی زندانیان فراتر رفت و آن‌ها اکنون خواهان رفع محدویت‌های اقتصادی، آزادی بیان، برداشت موانع امنیتی و لغو مالیات هستند». / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوپر گل آلومینیوم به پرسپولیس +فیلم