دیدار ترامپ با این مقام اروپایی بایدن را عصبانی کرد


دیدار ترامپ با این مقام اروپایی بایدن را عصبانی کرد

اقتصادنیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار ترامپ با نخست وزیر مجارستان را نقد کرد و وی را دیکتاتور خطاب کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان که روز جمعه در فلوریدا با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دیدار کرد، از سوی جو بایدن در مبارزات انتخاباتی متهم به ایجاد «دیکتاتوری» شد.

اوربان یکی از نادر رهبران اروپایی است که به پیروزی نامزد جمهوری‌خواهان (ترامپ) در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر در برابر جو بایدن دموکرات امیدوار است.

جو بایدن در جریان گردهمایی تبلیغاتی به حامیانش گفت: «آیا می‌دانید او امروز با چه کسی در مارآلاگو ملاقات می‌کند؟ اوربان مجارستان که صریحاً اعلام کرده که فکر نمی‌کند دموکراسی کارساز باشد و به دنبال (برقراری) دیکتاتوری است. من آینده‌ای را می‌بینم که در آن از دموکراسی دفاع کنیم، نه جایی که آن را تضعیف کنیم.»

عصر جمعه، ویکتور اوربان عکسی از خود در کنار رئیس‌جمهور سابق در فیس‌بوک منتشر کرد که روی آن شعار ترامپ نوشته شده بود: «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم.»

خبر مرتبط
امضا یک قانون مهم در پارلمان مجارستان درباره عضویت سوئد در ناتو

اقتصادنیوز: قانون پیوستن سوئد به ناتو در پارلمان مجارستان امضا شد.

مجارستان تنها عضو اتحادیه اروپا است که علی‌رغم حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، روابط نزدیک خود را با کرملین حفظ کرده است. ویکتور اوربان از ارسال هرگونه حمایت نظامی به اوکراین امتناع کرده و مرتباً خواستار آتش‌بس می‌شود، زیرا متقاعد شده است که کی‌یف نمی‌تواند پیروز شود.

خبر مرتبط
رئیس جمهور جدید مجارستان کیست؟

اقتصادنیوز: پارلمان مجارستان، رئیس دادگاه قانون اساسی این کشور را با رای اکثریت به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول