رایزنی مهم وزرای خارجه مصر و آمریکا درباره آتش بس در غزه


رایزنی مهم وزرای خارجه مصر و آمریکا درباره آتش بس در غزه

اقتصادنیوز: وزرای خارجه مصر و آمریکا درباره تلاش‌ها برای تحقق آتش بس در غزه و معامله تبادل اسرا و تحولات دریای سرخ گفتگوی تلفنی کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت: سامح شکری، وزیر خارجه این کشور و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا درباره تلاش‌های مشترک برای تحقق آتش بس در غزه و توقف کامل درگیری‌ها و معامله تبادل اسرا گفتگو کردند. وزیر خارجه آمریکا از تلاش‌های مصر برای میانجی‌گری میان اسرائیل و جنبش حماس و رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه قدردانی کرد.

به نقل از روسیا الیوم، ابوزید گفت: بلینکن درباره تصمیم واشنگتن برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق گذرگاه دریایی و تلاش‌های آمریکا برای حمایت از مذاکرات مربوط به تبادل اسرا صحبت کرد. شکری نیز بر لزوم افزایش تمام تلاش‌ها برای توقف فراگیر درگیری و جنگ در غزه تأکید کرد.

وزیر خارجه مصر بر اهمیت اجرای قطعنامه ۲۷۲۰ شورای امنیت درباره مکانیسم سازمان ملل برای هماهنگی و نظارت بر ورود کمک‌ها به غزه و از بین بردن تمام موانع در این راستا تأکید کرد.

خبر مرتبط
اذعان بلینکن به لزوم کمک رسانی به غزه از گذرگاه‌های زمینی

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا روز جمعه تاکید کرد که بهبود شرایط در گذرگاه‌های زمینی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه حیاتی است.

وزیر خارجه مصر همچنین مجددا نسبت به خطرات هرگونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر رفح هشدار داد و بر مخالفت کامل مصر با تلاش‌ها برای کوچاندن مردم فلسطین که نقض قوانین بین‌المللی و تلاشی ناکام برای از بین بردن مسئله فلسطین است، تأکید کرد.

خبر مرتبط
دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور برزیل زیر سایه تنش دیپلماتیک این کشور با اسرائیل

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) در بحبوحه بحران دیپلماتیک بین برزیل و اسرائیل بر سر جنگ غزه، با رئیس‌جمهوری برزیل دیدار و گفت وگو کرد.

جنگ غزه برای صد و پنجاه و پنجمین روز متوالی ادامه دارد و رژیم صهیونیستی همچنان به حمله به شهر رفح تهدید می‌کند. این جنگ تاکنون به شهادت نزدیک به ۳۱ هزار فلسطینی و مجروح شدن بیش از ۷۲ هزار نفر دیگر شده است.

شکری و بلینکن در این تماس تلفنی بر ادامه هماهنگی و لزوم فعال بودن کانال‌های ارتباطی طی روزهای آینده و حمایت از تلاش‌ها برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه تأکید کردند.

دو طرف همچنین درباره تحولات دریای سرخ و تهدیداتی که در این گذرگاه بین‌المللی استراتژیک علیه تجارت بین‌المللی وجود دارد، صحبت کردند.

ارتش یمن از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی توسط جنبش حماس علیه رژیم صهیونیستی و آغاز جنگ ویرانگر غزه، رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ تحت محاصره دریایی قرار داده است و کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های مرتبط با آن را هدف قرار می‌دهد. ارتش یمن در روزهای اخیر بر حملات خود علیه کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی افزوده است.

شکری نسبت به پیامدهای خطرناک و روز افزون گسترش نزاع در منطقه که ثبات و منافع تعدادی از کشورها را تهدید می‌کند، هشدار داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول