رشد فروش خودروهای هیبریدی تویوتا و هوندا


رشد فروش خودروهای هیبریدی تویوتا و هوندا

تقاضا برای خودروهای بازار آمریکا در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ افزایش یافته و برندهای تویوتا و هوندا جزو بهترین شرکت‌ها از نظر فروش محصولات هیبریدی بوده‌اند. بازار خودروی آمریکا نشانه‌های مثبتی از رشد را نشان می‌دهد و از ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴...

تقاضا برای خودروهای بازار آمریکا در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ افزایش یافته و برندهای تویوتا و هوندا جزو بهترین شرکت‌ها از نظر فروش محصولات هیبریدی بوده‌اند.

بازار خودروی آمریکا نشانه‌های مثبتی از رشد را نشان می‌دهد و از ژانویه تا فوریه ۲۰۲۴ (۱۱ دی تا ۱۱ اسفند ۱۴۰۲) حدود ۱.۳ میلیون خودروی جدید در این کشور به فروش رسیده که حاکی از رشد فروش ۱۰.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. محبوبیت خودروهای هیبریدی و استقبال خریداران از این دسته خودروها نقش مهمی در کشاندن مصرف‌کنندگان بیشتر به نمایندگی‌ها بازی کرده و باعث شده اکثر خودروسازان آمار فروش بهتری را تجربه کنند.

رشد فروش خودروهای هیبریدی تویوتا و هوندا

در ماه فوریه نیز میزان فروش خودروهای جدید ۹.۲ درصد بیشتر شده که کاملاً بالاتر از پیش‌بینی‌های ۵.۶ تا ۶.۳ درصدی شرکت‌هایی همچون جی دی پاور، گلوبال دیتا، کاکس اتوموتیو و اس اند پی گلوبال موبیلیتی است. اتوموتیونیوز گزارش می‌دهد تخفیف‌های زیاد، موجودی انبار افزایش یافته نمایندگی‌ها و آب‌وهوای مناسب‌تر در فصل زمستان جزو عوامل مؤثر در افزایش فروش خودروها در کشور آمریکا بوده‌اند. بر اساس داده‌های گلوبال دیتا، فروش روزانه خودرو در آمریکا به حدود ۵۰ هزار دستگاه در ماه فوریه رسیده که نسبت به فروش ۴۲۴۰۰ دستگاهی ماه ژانویه رشد مناسبی را نشان می‌دهد. با این تفاسیر، بازار خودروی آمریکا نوزدهمین ماه پیاپی رشد فروش را تجربه می‌کند. در جدول پیش رو می‌توانیم آمار فروش ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ برخی از برندهای شناخته شده بازار آمریکا را مشاهده کنیم.

رشد فروش خودروهای هیبریدی تویوتا و هوندا
نام خودروساز میزان فروش ماه فوریه ۲۰۲۴ میزان فروش ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۴
فورد ۱۶۴,۵۶۶ ۳۰۹,۴۶۱
لینکلن ۸,۴۹۹ ۱۵,۴۸۴
آکورا ۹,۷۶۹ ۱۸,۴۰۵
هوندا ۱۰۰,۳۴۱ ۱۸۴,۹۱۵
جنسیس ۴,۶۰۵ ۸,۸۷۴
هیوندای ۶۰,۳۴۱ ۱۰۷,۸۸۴
کیا ۵۹,۰۵۹ ۱۱۰,۱۵۰
مزدا ۳۲,۷۰۵ ۶۳,۹۸۴
سوبارو ۴۷,۱۸۹ ۹۱,۶۹۹
لکسوس ۲۵,۱۸۸ ۴۷,۷۰۰
تویوتا ۱۵۹,۲۶۲ ۳۰۲,۵۰۳
ولوو ۷,۹۲۰ ۱۵,۶۳۶
هوندا و تویوتا جزو برندگان فروش ماه قبل بوده‌اند و به ترتیب از رشد فروش ۳۲ و ۱۶ درصدی لذت برده‌اند. فورد هم رشد فروش دو رقمی یعنی ۱۱ درصدی را ثبت کرده و از نظر میزان فروش در بالاترین رده قرار گرفته است. هر سه خودروساز شاهد محبوبیت خودروهای هیبریدی و برقی خود بوده‌اند به گونه‌ای که تویوتا خبر از افزایش فروش ۸۴ درصدی محصولات هیبریدی و برقی خود داده و فروش پریوس افزایش خیره‌کننده ۳۶۳ درصدی داشته است.
رشد فروش خودروهای هیبریدی تویوتا و هوندا

فورد نیز ۳۲ درصد رشد در فروش خودروهای هیبریدی ثبت کرده و وانت پیکاپ ماوریک سهم بیش از ۵۰ درصدی از حجم فروش این محصولات را به خود اختصاص داده است. نهایتاً باید به رشد فروش ۷ درصدی خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی هیوندای اشاره نماییم. دیوید کریست مدیر تویوتا موتور آمریکای شمالی می‌گوید:

محبوبیت خودروهای هیبریدی در حال افزایش است. حالا که موجودی انبارهای ما خوب است مشتریان می‌توانند خودروهای بنزینی و هیبریدی را با آزادی عمل بالا انتخاب نمایند.

مدیر ارشد تویوتا از راو ۴ به عنوان مثالی مناسب یاد می‌کند چراکه نسخه هیبریدی این خودرو تقاضای زیادی دارد هرچند از نظر تأمین و وجود در انبار نمایندگی‌ها وضعیت مدل بنزینی بهتر است. دیگر فاکتور مهم در رشد فروش خودروها به افزایش تحویل محصولات به مشتریان تجاری و اپراتورهای اجاره روزانه مربوط می‌شود که نسبت به سال قبل رشد خوبی داشته است. گلوبال دیتا می‌گوید فروش ناوگانی خودروها در ماه قبل به ۲۵۷ هزار دستگاه رسیده که به معنی سهم ۲۰.۶ درصدی از کل فروش است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تولید گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ایران خودرو در سال 1403