سفیر ایران در ژنو رئیس هیأت مدیره سازمان بین‌المللی کار شد


سفیر ایران در ژنو رئیس هیأت مدیره سازمان بین‌المللی کار شد

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در ژنو عهده‌دار ریاست هیأت مدیره سازمان بین‌المللی کار شد.

سفیر ایران در ژنو رئیس هیأت مدیره سازمان بین‌المللی کار شد

به گزارش راهبرد معاصر، سلسله نشست‌های سیصد و پنجاهمین جلسات هیأت مدیره سازمان بین المللی کار با شرکت نمایندگان ۱۸۷ کشور و نمایندگان اتحادیه‌های بین‌المللی کارگری و کارفرمایی به ریاست علی بحرینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژنو آغاز به کار کرد.

هیات مدیره سازمان بین المللی کار در این جلسه که به مباحث حقوقی و استانداردهای بین‌المللی کار اختصاص داشت، موضوعاتی از قبیل اساسنامه سازمان، آیین‌نامه‌های مختلف، وضعیت سازمان بین‌المللی کار در کشورهای عضو، توافقنامه‌های حقوقی منعقد شده با سایر سازمان‌های بین‌المللی و همچنین مسائل مربوط به فعالیت‌های استاندارد سازمان بین ‌لمللی کار از جمله تصویب فرم‌های گزارش برای کنوانسیون‌ها و توصیه‌نامه‌ها، انتخاب ابزارهای گزارش‌دهی و اقدامات مربوط به حمایت از حقوق بشر را در دستورکار خود قرار داد.انتظار می‌رود این دوره از جلسات هیأت مدیره تا ۱۴ مارس ادامه داشته باشد.

جمهوری اسلامی ایران در این دوره علاوه بر ریاست هیأت مدیره سازمان بین‌المللی کار، هماهنگ کننده گروه آسیا و اقیانوسیه این سازمان را نیز هست.

ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران سازمان بین‌المللی کار از زمان تاسیس این سازمان در سال ۱۹۱۹ عضو این سازمان بوده و از سال ۱۹۸۶ تاکنون بی وقفه عضو هیأت مدیره این سازمان است .

همچنین از ۱۹۸۶ تاکنون ۷ دوره مسؤولیت هماهنگی گروه آسیا و اقیانوسیه با عضویت ۴۸ کشور را برعهده داشته است ./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیسی دستور داده تا 3 میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود