نظامی سابق آمریکا: ماکرون در تلاش است آمریکا را به جنگ با روسیه بکشاند


نظامی سابق آمریکا: ماکرون در تلاش است آمریکا را به جنگ با روسیه بکشاند

افسر اطلاعاتی و تحلیلگر نظامی بازنشسته تفنگداران دریایی آمریکا به اسپوتنیک گفت، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، با اظهارات تحریک آمیز درباره اعزام نیرو به اوکراین، تلاش می کند ایالات متحده را به جنگ با روسیه بکشاند.

به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر گفت: "این بازی احمقانه او است. اولاً، فرانسه نیروی نظامی کافی برای اعزام به اوکراین در اختیار ندارد. بنابراین فرانسه به کمک سایر کشورهای ناتو که مایل به اعزام نیرو هستند، نیاز دارد. وقتی آنها وارد نبرد با روسیه شوند چه اتفاقی خواهد افتاد. وقتی روسیه این نیروها را نابود کند، چه اتفاقی می افتد؟"
به گفته وی، چنین اقداماتی از سوی فرانسه "تله" برای واشنگتن ایجاد می کند که مجبور خواهد شد به کمک متحدان خود در ناتو بیاید.
وی تاکید کرد: "ما نمی توانیم اجازه دهیم."
پیش از این، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق" موافقت کرده است که موشک‌های میان‌برد و دوربرد اوکراین را تامین می‌کند. او همچنین گفت که فرانسه برای جلوگیری از "پیروزی روسیه در این جنگ" هر کاری انجام خواهد داد.
به گفته ماکرون، رهبران غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کرده اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است. اندکی پس از اظهارات وی، اولاف شولز، صدراعظم آلمان و بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفتند که آلمان نظامیان خود را به اوکراین اعزام نخواهد کرد و شولتز تاکید کرد که کشورهای ناتو به طور کلی قصد انجام این کار را ندارند. علاوه بر این، صدراعظم بار دیگر اعلام کرد که هیچ برنامه ای برای ارسال موشک های کروز دوربرد تاروس به اوکراین وجود ندارد.
پس از آن، ماکرون که به دلیل اظهارات درباره احتمال اعزام سرباز به اوکراین مورد انتقاد شدید قرار گرفت، گفت که تمام سخنان او در مورد درگیری در اوکراین مورد توجه قرار گرفته است.
کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیئت روسی در مذاکرات وین در مورد امنیت نظامی و کنترل تسلیحات، پیشتر به اسپوتنیک گفته بود که اعزام احتمالی ارتش آنها توسط کشورهای غربی به اوکراین خطر درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه را افزایش می دهد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر