طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش


طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش

آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به مصرف نوشیدنی شیرین هستند نیز می‌توانند با کمی شکر، باقلوا و راحت الحلقوم طعم آن را تغییر داد. قهوه ترک را می‌توان به روش‌های مختلف از جمله: قهوه...

آن دسته از افرادی که علاقه‌مند به مصرف نوشیدنی شیرین هستند نیز می‌توانند با کمی شکر، باقلوا و راحت الحلقوم طعم آن را تغییر داد.

قهوه ترک را می‌توان به روش‌های مختلف از جمله: قهوه جوش، اسپرسو ساز و حتی بدون دستگاه خاصی بر روی گاز تهیه نمود. از فواید این نوشیدنی گرم می‌توان به: کاهش وزن، کاهش درد، بهبود گردش خون و افزایش انرژی اشاره کرد

تهیه قهوه ترک

قبل از تهیه یک قهوه ترک باید بدانیم به چه چیزهایی احتیاج داریم . اما خبر خوب برای شما که اولین بارست می خواهید یک قهوه ترک خوب دم کنید این است که تهیه قهوه ترک وسایل و مقدمات زیادی نمی خواهد .

قهوه جوش مناسب برای قهوه ترک

مدل های بسیار زیادی قهوه جوش و همچنین قهوه ساز برای تهیه قهوه ترک وجود دارد . عموم قهوه جوش های موجود در بازار ,قهوه جوش های روگازی هستند که کار با آنها بسیار آسان و راحت می باشد و بطور کلی قهوه جوش های ترک از نظر شکل و طریقه استفاده شبیه به هم هستند .

قهوه جوش های ترکی که بسیار ارزان و پرطرفدار هستند قهوه جوش های آلومینیومی هستند که نسبت به قیمت پایین خود ,کارایی بسیار خوب و عالی دارند . با توجه به اینکه این قهوه جوش ها معمولا در کشور ما تهیه می شوند ,می توانید در بسیاری از فروشگاه های قهوه این قهوه جوش ها را بیابید .

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه‌ جوش

مواد لازم برای آماده‌سازی یک فنجان قهوه عبارت است از:

  • آب 50 میلی‌لیتر
  • قهوه ریز خرد شده 2 قاشق چایخوری
  • شکر 1 الی 4 قاشق غذاخوری
  • طرز تهیه قهوه ترک با قهوه‌جوش به ترتیب مراحل زیر است:
  • پودر قهوه، آب و شکر را در قهوه‌جوش بریزید.
  • قوه جوش را روی حرارت کم شعله اجاق‌گاز قرار دهید.
  • به مدت 1 دقیقه هم بزنید.
  • حواستان به قهوه باشد تا کف روی آن از بین نرود.
  • در ابتدا کف دور قهوه‌جوش را در فنجان بریزید و مجدد قهوه‌جوش را روی حرارت قرار دهید.
  • بعد از ایجاد کف مجدد قهوه را در فنجان بریزید و بعد از 30 ثانیه میل بفرمایید.

نکات مهم در طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش

همانطور که پیش‌تر گفتیم، میزان شیرین بودن قهوه خاچیک بنا بر ذائقه مهمانان تعیین می‌شود. ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که ممکن است عده‌ای قهوه ترک با شکر و عده‌ای بدون شکر را انتخاب کنند، در این صورت چطور می‌توان قهوه را آماده کرد؟ برای این کار اگر نخواهید قهوه را در دو جذوه متفاوت تهیه کنید، می‌توانید از این روش استفاده کنید:

ابتدا قهوه را بدون شکر درست کرده و فنجان‌ها را برای همه افراد پر کنید. سپس برای مرحله دوم، شکر را به قهوه درون جذوه اضافه کرده و پس از جوشیدن، فنجان افرادی که قهوه شیرین می‌خورند را پر کنید.

سایر نکات مهم در طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش در فهرست زیر آورده شده است.

برای تهیه قهوه ترک، انتخاب قهوه عربیکای دارک می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در صورتی که قهوه دارک ترجیح شما نیست، می‌توانید آن را با رُست‌های ملایم‌تر ترکیب کنید.

برای تشکیل فوم یا کرمای بهتر روی قهوه ترک، از هم‌زدن قهوه روی حرارت خودداری کنید.

جوشیدن قهوه ترک موجب تلخ شدن طعم آن می‌شود. بنابراین قبل از جوشیدن قهوه آن را از روی حرارت بردارید.

در صورتی که فنجان مخصوص سرو قهوه ترک در اختیار ندارید می‌توانید از فنجان‌های سرو قهوه اسپرسو یا مشابه آن استفاده کنید.

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش

انتخاب قهوه ترک مناسب

اما مهمترین مسئله در دم کردن یک قهوه ترک مهمت افندی ایده آل نه قهوه جوش و نه طرز تهیه و فوت و فن های دم کردن هست بلکه نوع قهوه ترکی است که از آن استفاده می کنید. بسیاری از قهوه فروشی ها و همچنین شرکت های مختلف اقدام به فروش قهوه ترک می کنند که قبل از خرید آن حتما باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

تازگی قهوه

مهمترین مساله برای یک قهوه ی خوب تازگی آن می باشد باید توجه داشته باشید که زمان بودادگی و مخصوصا آسیاب قهوه چه زمانی بوده و آیا قهوه شما دارای عطر و طراوت می باشد یا خیر. هر چند بعد از استفاده از قهوه می توانید به تازه بودن آن پی ببرید.

ترکیب قهوه

سعی کنید قبل از هر چیز بدانید از چه ترکیبی برای تهیه قهوه ترک استفاده شده , چرا که کیفیت قهوه های مورد استفاده در قهوه ترک تاثیر به سزایی در خروجی قهوه ترک شما خواهد داشت.

آسیاب قهوه ترک

آسیاب قهوه ترک باید کاملا ریز شده و بصورت پودر شده باشد ,چرا که تاثیر فراوانی در کیفیت قهوه ترک شما خواهد داشت.


طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثمره شکر و صبر انسان مؤمن