درگ آئودی R8 و لامبورگینی هوراکان، قلب یکسان در دو بدن!


درگ آئودی R8 و لامبورگینی هوراکان، قلب یکسان در دو بدن!

این دو ماشین اشتراکات فراوانی باهم دارند و از پیشرانهٔ یکسانی استفاده می‌کنند اما تفاوت در قدرت و وزن می‌تواند عملکرد متفاوتی را روی پیست درگ به تصویر بکشد. لامبورگینی هوراکان و آئودی R8 را باید برادران ناتنی دنیای سوپراسپرت‌ها دانست زیرا این دو...

این دو ماشین اشتراکات فراوانی باهم دارند و از پیشرانهٔ یکسانی استفاده می‌کنند اما تفاوت در قدرت و وزن می‌تواند عملکرد متفاوتی را روی پیست درگ به تصویر بکشد.

لامبورگینی هوراکان و آئودی R8 را باید برادران ناتنی دنیای سوپراسپرت‌ها دانست زیرا این دو خودرو به‌طور مشترک توسعه پیدا کرده و از پیشرانهٔ یکسانی استفاده می‌کنند. هرچند هردوی این خودروها به پایان عمر خود رسیده‌اند اما این مانع برگزاری یک مسابقهٔ درگ بین آن‌ها توسط کارواو نشده است. در این جدال، هوراکان اوو در برابر R8 اسپایدر قرار گرفته است. همان‌طور که اشاره شد، هردو ماشین از پیشرانهٔ یکسانی استفاده می‌کنند که یک نیروگاه ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی است.

درگ آئودی R8 و لامبورگینی هوراکان، قلب یکسان در دو بدن!

این موتور اما در آئودی خروجی کمی پایین‌تری نسبت به لامبورگینی دارد و ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که این ارقام در هوراکان ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور است. بااین‌حال، در هردو خودرو نیروی موتور توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. ازآنجایی‌که R8 حاضر در این رقابت از نوع اسپایدر است، کمی وزن بیشتری نسبت به نسخهٔ کوپهٔ خود دارد و با وزن ۱۶۹۵ کیلوگرم به میزان قابل‌توجهی از هوراکان ۱۴۲۲ کیلوگرمی سنگین‌تر است.

درگ آئودی R8 و لامبورگینی هوراکان، قلب یکسان در دو بدن!

بنابراین، با توجه به قدرت کمتر و وزن بیشتر آئودی، پیش‌بینی نتیجهٔ این درگ خانوادگی دشوار نخواهد بود. بااین‌حال، اختلاف دو خودرو در پایان ۴۰۰ متر با تایم ۱۰.۸ ثانیه برای هوراکان و ۱۲ ثانیه برای R8 کمی بیش از چیزی است که انتظار می‌رفت. دلیل این موضوع، مشکل آئودی در آغاز درگ است. البته مسابقات درگ بارها و بارها تکرار شد اما این مشکل همچنان پابرجا بود. سپس اما نوبت به برگزاری مسابقات رولینگ رسید. آیا این بار R8 می‌تواند بدون مشکل عمل کند و همپای برادر ناتنی خود پیش برود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مقایسه مشخصات فنی

آئودی R8 اسپایدر هوراکان اوو
پیشرانه ۵.۲ لیتری V12 ۵.۲ لیتری V12
قدرت ۶۲۰ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۵۸۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۶۹۵ کیلوگرم ۱۴۲۲ کیلوگرم
قیمت ۲۲۵,۶۹۵ دلار ۲۵۴,۰۹۰ دلار

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات اعتراف ربایندگان یسنا کوچولو + گزارش پرونده