دومین دوره کنگره موبایل ایران برگزار می‌شود


دومین دوره کنگره موبایل ایران برگزار می‌شود

مهدی اسدی، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل گفت: دوره اول کنگره موبایل علی‌رغم تمام چالش‌های پیش‌رو، به‌طور مطلوبی برگزار شد و انجمن به عنوان برگزارکننده و مجری تمام تلاش خود را در جهت هرچه بهتر برگزارکردن این رویداد انجام داد

اسدی در ادامه گفت: با توجه به شاخص‌های دور اول، در این دوره شاهد مشارکت بیشتر و حضور برندهای خارجی نیز هستیم. به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی، موضوعات و رویدادهای جدیدی در این دوره تعریف و اجرا خواهد شد. او افزود: با مشارکت تشکل‌های مرتبط به موبایل اعم از تولیدکننده، تأمین‌کننده، فروشگاهی، خدمات‌دهنده و نرم‌افزاری و در کنار هم قرارگرفتن‌ ذی‌نفعان بخش خصوصی برای اولین بار شاهد ارتقای این صنعت خواهیم بود.

محمدرضا عالیان، دبیر کنگره موبایل ایران هم در ادامه در رابطه با شکل‌گیری و دلایل برگزاری کنگره گفت: نگاه متولیان برگزاری کنگره نگاه اکوسیستمی است و تلاش داریم اهداف رویدادهای مشابه بین‌المللی را در این رویداد دنبال کنیم. عالیان ادامه داد: از‌جمله مهم‌ترین اهداف کنگره ترسیم نقشه راه و نمایش نقش ذی‌نفعان در زنجیره اکوسیستم موبایل است. در عین حال قصد داریم تا ارزشی را که می‌تواند در این زنجیره شکل بگیرد، مدل‌سازی کنیم.

با برگزاری کنگره با حضور اجزای زنجیره اعم از تأمین‌کنندگان، ارائه‌دهندگان زیرساخت، سرویس‌دهندگان و تنظیم‌گران، شبکه‌سازی بین لایه‌ها صورت خواهد گرفت و در نهایت ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی مرتبط نیز در ترسیم نقشه راه می‌توانند بهتر و هدفمندتر برنامه‌ریزی و عمل کنند. همان‌گونه که در دور گذشته نیز این رویداد مورد استقبال مدیران و مسئولان مرتبط قرار گرفت که علاوه بر حضور، جلسات تخصصی نیز با اعضا و ذی‌نفعان این اکوسیستم برگزار شد. دبیر کنگره موبایل ایران به این موضوع اشاره کرد که رشد تکنولوژی و بهره‌مندی از این فضا در دنیا جهش روزافزون دارد، بالاخص با شکل‌گیری پدیده‌ای مانند هوش مصنوعی، با توجه به اهداف ترسیم‌شده در سند برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه، نیاز داریم تا در ایران نیز فاصله‌ها را کمتر کنیم.

رویدادهایی از این دست می‌تواند توان اکوسیستم موبایل را افزایش دهد و می‌توانیم حداقل ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم. برای دستیابی به این مهم نیاز است حاکمیت فضای لازم را فراهم کند. عالیان در ادامه در رابطه با برنامه‌های این دوره از برگزاری کنگره موبایل ایران توضیح داد: در بخش نمایشگاهی شاهد حضور و مشارکت خوبی از سوی اجزای مختلف این اکوسیستم هستیم که خدمات، محصولات و توانمندی‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت. از سویی رویداد استارت‌آپی مانند سال گذشته که صد ایده حضور داشت، این دوره نیز با ارائه محورهای جدید و جذاب‌تر فراخوان آن از 20 اسفندماه ارسال خواهد شد و امیدواریم برای ایده‌های برتر بتوانیم جذ‌ب سرمایه کنیم. او افزود: از دیگر رویدادهای برنامه‌ریزی‌شده در این دوره از کنگره موبایل ایران می‌توان به برگزاری رویداد استعدایابی فریلنسرها و بلاگرها اشاره کرد که در حال آماده‌سازی فراخوان و جذب علاقه‌مندان در این بخش هستیم. همچنین انتقال تجربه یکی دیگر از رویدادهای جدید این دوره است که در قالب شبه‌ TED برگزار خواهد شد تا بتوانیم مسیر حرکت و رشد جوانان و شرکت‌های نوپا در این اکوسیستم را هموارتر کنیم.

دومین دوره کنگره موبایل ایران برگزار می‌شود

ابولفضل حیدر، دیگر عضو هیئت‌مدیره انجمن واردکنندگان موبایل گفت: هر سه بخش واردکننده، فروشنده و خدمات‌دهنده با توجه به اینکه در برخی موارد با یکدیگر تضاد منافع دارند، جهت حفظ منافع صنعت موبایل و همچنین حفظ منافع و حمایت از مصرف‌کننده جهت هم‌افزایی بهتر و بهینه‌تر در برگزاری این دوره در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. حیدر صنعت موبایل کشور را از شفاف‌ترین صنایع ایران برشمرد و گفت: تمامی مراحل واردات، ترخیص و در نهایت تحویل به مصرف‌کننده در این صنعت قابل رصد است و فعالان این صنعت همواره تلاش می‌کنند با وجود تحریم‌ها و مشکلات عدیده پیش‌رو، به‌روزترین تکنولوژی‌های دنیا را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار کاربران ایرانی قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بلایی که ناخن کاشت سرتان می آورد / راهکار پیشگیری و درمان قارچ کاشت ناخن + فیلم